وزیر رفاه خبر داد:

به خانواده‌های دارای دو معلول خانه داده می شود/ هزینه‌های مسکن 30 تا 60 درصد هزینه‌های خانواده‌ها را می‌بلعد

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به واگذاری ۱۴۰۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول در سراسر کشور تاکید کرد: بر اساس آمار بهزیستی، ۱۰ هزار خانواده دارای دو معلول دیگر در صف انتظار قرار دارند که برای احقاق حق این عزیزان نیز باید برنامه ریزی و تلاش کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 1400 واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول در سراسر کشور تحویل شد.

حجت‌الله عبدالملکی در این آئین، با تاکید بر اینکه افراد دارای معلولیت، حق و حقوقی دارند تا به صورت عادی، زندگی و کار و تلاش کنند، تصریح کرد: دولت قرار است سامانه‌ای را به همین منظور ایجاد کند. 

وی با اشاره به واگذاری ۱۴۰۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول در سراسر کشور تاکید کرد: بر اساس آمار بهزیستی، ۱۰ هزار خانواده دارای دو معلول دیگر در صف انتظار قرار دارند که برای احقاق حق این عزیزان نیز باید برنامه ریزی و تلاش کنیم. 

عبدالملکی ابراز امیدواری کرد؛ سایر واحدها تا آخر امسال یا سال آینده آماده شود. 

وی تاکید کرد: نداشتن مسکن، برای خانواده‌های دارای دو معلول، معضل بزرگی است و باید برای ۱۰ هزار خانواده باقی مانده نیز تفاهم نامه‌هایی امضا شود تا دغدغه مسکن نداشته باشند. 

حجت‌الله عبدالملکی در این مراسم با اشاره به الگوی اقتصادی پیامبر اسلام (ص) گفت: تهیه مسکن برای جامعه اسلامی بسیار پر اهمیت است؛ استفاده از بیت‌المال برای مسکن تنها بخشی بوده که پیامبر بر آن تاکید داشته، چرا که مسکن یکی از نیازهای اولیه و اصلی برای مردم به ویژه نیازمندان و محرومان است. 

وی تاکید کرد: مسکن حق هر فرد و خانواده ایرانی، مضمون مبنایی اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی است، در رتبه‌بندی این نیاز، محرومین و افراد دارای معلولیت در اولویت هستند و حاکمیت وظیفه دارد از بیت المال برای کسانی که مسکن ندارند و در تهیه آن ناتوان هستند هزینه کند. 

 

هزینه‌های مسکن ۳۰ تا ۶۰ درصد هزینه‌های خانواده‌ها را می‌بلعد

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: متاسفانه با شرایط کنونی، هزینه‌های مسکن ۳۰ تا ۶۰ درصد هزینه‌های خانواده‌ها را می‌بلعد که حتی از توان افراد عادی و قشر کارمند نیز خارج است اما با تهیه مسکن می‌توان نیمی از هزینه‌های اقتصادی خانواده‌ها را رفع کنیم. 

وی در پایان تصریح کرد: نهادهای انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته یکی از بازوهای حرکت در این بخش بودند که هم اکنون نیز به حرکت نوآورانه و جهادی آنان نیاز داریم. 

محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم گفت: سال ۱۳۹۹ تفاهم نامه‌ای بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب برای افراد دارای معلولیت امضا شد؛ بعد از گذشت حدود یکسال ۱۴۰۰ واحد آماده تحویل به خانواده دارای دو معلول شده است و امروز این واحدها تحویل داده می‌شود. 

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بر اساس تفاهم نامه، قرار است ۳ هزار و ۵۰۰ واحد برای خانواده دارای دو معلول تامین کنیم که ۱۴۰۰ واحد امروز و مابقی آن تا سال دیگر تامین می‌شود. 

در این مراسم همچنین با برقراری ارتباط تصویری، در استان‌های کردستان، گیلان و کرمان سه مسکن واگذار و در تهران نیز کلید دو واحد مسکونی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو خانواده دارای معلول اهدا شد.

 

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید