مبلغ وام بازنشستگان از 5 میلیون تومان به 7 میلیون رسید/ تا پایان مهر 8 هزار بازنشسته دیگر وام می گیرند

وام 7 میلیون تومانی نوعی وام ضروری محسوب می‌شود که نرخ سود آن چهار درصد است و اقساط آن از حقوق بازنشستگان برداشت می‌شود، به همین دلیل نیز متقاضی دریافت این وام باید حقوق بازنشستگی خود را از بانک رفاه دریافت کند تا اقساط وام از حقوق کسر شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ وام بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی امسال به هفت میلیون تومان رسیده است. دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگی استان تهران می‌گوید: «اکنون سایت ثبت‌نام وام بازنشستگی باز است. با واریز هشت هزار فقره وامی که قرار است در این ماه انجام شود، حدود ۲۲ هزار ظرفیت دیگر باقی می‌ماند.»

 

سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت وام به بازنشستگان بودجه‌ی ۲۶۰۰ میلیارد تومانی را در نظر گرفته، مبلغ وام نیز امسال افزایش یافته و از پنج میلیون تومان به هفت میلیون تومان رسیده است.

این تسهیلات نوعی وام ضروری محسوب می‌شود که نرخ سود آن چهار درصد است و اقساط آن از حقوق بازنشستگان برداشت می‌شود، به همین دلیل نیز متقاضی دریافت این وام باید حقوق بازنشستگی خود را از بانک رفاه دریافت کند تا اقساط وام از حقوق کسر شود.

آنطور که رئیس کانون بازنشستگی استان تهران می‌گوید، سهم بازنشستگان تهرانی از بودجه وام امسال احتمالا حدود ۵۰ هزار نفر باشد. البته دهقان‌کیا تاکید می‌کند که این تعداد  قطعی نیست و کانون در تلاش است که به ۵۰ هزار بازنشسته تهرانی وام هفت میلیون تومانی پرداخت کند.

علی دهقان‌کیا می‌گوید: تاکنون حدود ۵۴ هزار نفر درخواست دریافت وام خود را ثبت کرده‌اند که ۳۲ هزار نفر آن از سوی کانون تایید شده و لیست آنها به سازمان تامین اجتماعی ارسال شده است. سازمان نیز حدود ۲۸ هزار نفر را تایید نهایی کرده که مشمول دریافت وام می‌شوند.

 

حدود ۲۰ هزار بازنشسته تهرانی وام هفت میلیون تومانی دریافت کرده‌اند

 

آنطور که رئیس کانون بازنشستگان استان تهران می‌گوید، تاکنون حدود ۲۰ هزار بازنشسته تهرانی وام هفت میلیون تومانی دریافت کرده‌اند. همچنین مدیران سازمان تامین اجتماعی قول داده‌اند که تا پایان مهر به بیش از هشت هزار نفر دیگر وام پرداخت شود.

همچنین قرار است ثبت‌نام‌ها ادامه داشته باشد، دهقان‌کیا در این خصوص عنوان می‌کند: الان سایت ثبت‌نام باز است. با واریز هشت هزار فقره وامی که قرار است در این ماه انجام شود، حدود ۲۲ هزار ظرفیت دیگر باقی می‌ماند.

دهقان‌کیا در پایان می‌گوید: ثبت‌نام‌ها برای پرداخت وام به این ۲۲ هزار نفر دیگر ادامه دارد.

 

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه تان را بنویسید