در حال به روز رسانی...

زلزله 5.7 ریشتری در مرز خوزستان و چهارمحال و بختیاری/ استان خوزستان در حالت آماده‌باش قرار گرفت

صبح امروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد، قلعه خواجو و ایذه را لرزاند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛ در پی زلزله 5.7 ریشتری در مرز خوزستان و چهارمحال و بختیاری، استان خوزستان در حالت آماده‌باش قرار گرفت.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: این زمین لرزه به بزرگی ۵.۷ ریشتر  مابین قلعه خواجه در اندیکا خوزستان و چهلگرد در استان کهگیوله و بویر احمد به وقوع پیوسته است.

بدین منظور به همه فرمانداری‌ها و دستگاه‌های امدادی و عملیاتی سراسر استان به منظور پیشگیری از هر حادثه احتمالی اعلام آماده‌باش شد. 

 گروه‌های ارزیاب نیز به نقاط مختلف برای بررسی هرگونه خسارت وارده اعزام شده‌اند.

 

 

photo_2021-10-04_07-05-53

 

photo_2021-10-04_07-05-55

 

photo_2021-10-04_07-05-56

 

تصاویری از ریزش کوه در اندیکا بر اثر زمین لرزه ۵.۷ ریشتر در مرز استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری

 

اعزام تیم ارزیاب به منطقه زلزله‌زده کوهرنگ

خسرو کیانی، سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: یک گروه امدادی ارزیاب اولیه با هماهنگی فرمانداری کوهرنگ به منطقه زلزله زده مرز بین این استان و استان خوزستان اعزام شد.

تاکنون گزارش موثقی در خصوص خسارت زلزله صبح امروز در حوالی شهر چلگرد گزارش نشده است.

 از آنجا که منطقه کوهستانی است و جمعیت کمی در این منطقه ساکن است احتمال اینکه خسارت سنگینی به بارآمده باشد وجود ندارد و امید می‌رود تلفات جانی نیز در پی نداشته باشد.

 

برخی خانه‌های روستایی و شهری در کوهرنگ دچار خسارت شدند

مرتضی زمانپور، فرماندار کوهرنگ گفت: بزرگی این زمین‌لرزه منجر به ورود خسارت به برخی خانه‌های روستایی و شهری در شهرستان شده است.

 تاکنون خسارت جانی ناشی از این زمین‌لرزه گزارش نشده است، اما خسارت‌هایی به مناطق شهری و روستایی وارد شده که در حال ارزیابی و برآورد خسارت‌ها هستیم./ باشگاه خبرنگاران

 

 7 مصدوم پس از زلزله در شهرکرد

خالدی، سخنگوی اورژانس کشور گفت: تاکنون 7 نفر در شهرکرد از ترس زمین‌لرزه و حین فرار مصدوم شدند. اورژانس هوایی شهرهای اهواز، شهرکرد، خرم‌آباد، بروجرد و الیگودرز در آماده‌باش قرار گرفتند./شبکه خبر

 

تکمیل می شود...

دیدگاه تان را بنویسید