شروط کاهش 30 تا 40 درصدی قیمت خودرو در صورت آزاد شدن واردات

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان در مورد تاثیر واردات احتمالی خودرو بر بازار تصریح کرد: اگر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع واردات خودرو را تایید کند، صادرکنندگان نیز بتوانند کالا صادر کنند تا بتوانند در قبال آن خودرو وارد کنند، قطعا قیمت خودرو بین 30 تا 40 درصد با کاهش قیمت مواجه خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان اظهار داشت: قیمت خودروهای خارجی و ایرانی بین 5 تا 10 درصد کاهش داشته است. برای مثال خودروی پژو 207 دنده‌ای پارانوما که قبل از این مدت 355 میلیون تومان قیمت داشت، 35 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و به 320 میلیون تومان رسیده است.

حمیدرضا قندی در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: حدود 10 تا 15 روز است که بازار به شدت در رکود بوده، کاهش قیمت هم چشمگیر بوده است. دلیل این موضوع هم مصوبه مجلس در مورد واردات خودرو است.

 

قیمت خودروهای خارجی و ایرانی بین 5 تا 10 درصد کاهش داشته است

 

وی افزود: در این مدت قیمت خودروهای خارجی و ایرانی بین 5 تا 10 درصد کاهش داشته است. برای مثال خودروی پژو 207 دنده‌ای پارانوما که قبل از این مدت 355 میلیون تومان قیمت داشت، 35 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و به 320 میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: از طرف دیگر به علت شیوع موج قبلی کرونا سفرها هم کاهش داشت که این موضوع هم تاثیرگذار بود. مصرف‌کننده واقعی در بازار نیست و اگر خرید و فروشی شود به صورت استثنا است. کاهش تقاضا در مدت زمان 10 تا 15 روز گذشته حدود 50 درصد بوده است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان با اشاره به نرخ روز خودرو گفت: پراید صفر کیلومتر مدل 99 به قیمت 135 میلیون تومان، پژو پارس 270 میلیون تومان، تیوفایو 295 میلیون تومان، سمند 240 میلیون میلیون تومان، کوییک R 170 میلیون تومان،  پژو 206 تیپ 2 حدود 235 میلیون تومان و تیپ 5 مدل 99 حدود 285 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تاثیر واردات احتمالی خودرو بر بازار تصریح کرد: اگر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع واردات خودرو را تایید کند، صادرکنندگان نیز بتوانند کالا صادر کنند تا بتوانند در قبال آن خودرو وارد کنند، قطعا قیمت خودرو بین 30 تا 40 درصد با کاهش قیمت مواجه خواهد شد. 

 

تصویب و عملیاتی شدن دو موضوع مجزا هستند

 

قندی در ادامه خاطرنشان ساخت: البته به شرط اینکه خودرو به میزان خوبی وارد کشور شود. چند سال است که صحبت‌های مختلفی در این مورد مورد می‌شود اما در حد حرف بوده است. تصویب و عملیاتی شدن دو موضوع مجزا هستند. موارد زیادی تصویب می‌شوند اما عملیاتی نمی‌شوند، اگر خودرو به تعداد انبوه دست کم 40 تا 50 هزار دستگاه وارد کشور شود قیمت‌ها خواهد شکست اما اگر  500 دستگاه یا 2000 دستگاه خودرو وارد شود تاثیر آنچنانی نخواهد داشت./ ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید