جی پلاس؛

احکام مهمی که امام در اول مهر صادر کرد

امام خمینی در اول مهر ماه احکام مختلفی صادر کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در اول مهر احکام مختلفی صادر کردند که در ادامه مطلب آمده است:

 

حکم امام به سید مجتبی موسوی لاری برای رسیدگی به مشکلات منطقه لرستان

 

امام خمینی در اول مهر سال ۵۸ در حکمی، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی موسوی لاری را مامور رسیدگی به مشکلات منطقه لرستان قرار دادند. متن حکم امام به شرح زیر است:

 

"بسمه‌تعالی

جناب مستطاب حجت‌الاسلام آقای آقا سید مجتبی موسوی لاری ـ دامت افاضاته

امید است ان‌شاءاللّه‌ تعالی از بلیات محفوظ و به انجام وظایف الهی مشغول باشید. ضمناً با توجه به سوابقی که جنابعالی از منطقۀ لارستان[1]دارید، مقتضی است جهت رسیدگی به مشکلات و حل اختلافات محلی، مسافرتی بدان ناحیه نموده، و ضمن انجام این وظیفۀ بزرگ، اهالی محترم را به وظایف خطیری که در این بُرهه از زمان دارند آشنا کنید، و به اتحاد و یگانگی دعوت نمایید. از خدای تعالی دوام توفیقات آن جناب را در راه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم.

به تاریخ اول ذی‌قعده 99

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج ۱۰، ص ۸۵

 

حکم امام به سید حسین آیت اللهی برای امامت جمعه جهرم

امام خمینی در اول مهر ۵۸ در حکم دیگری حجت الاسلام و المسلمین سید حسین آیت اللهی را به امامت جمعه جهرم منصوب کردند. متن حکم امام به شرح زیر است:

 

"بسمه تعالی

جناب مستطاب حجت‌الاسلام آقای حاج سید حسین آیت اللهی ـ دامت افاضاته

امید است وجود شریف از بلیات محفوظ و به انجام وظایف دینی و اجتماعی مشغول و موفق باشید. ضمناً طوماری با امضاهای بسیار از طرف اهالی محترم جهرم واصل گردید که درخواست شده بود جنابعالی کماکان در جهرم نمازجمعه را اقامه کنید. مقتضی است دعوت آقایان را بپذیرید. و اینجانب جنابعالی را به اقامۀ نماز جمعه مأمور و منصوب می‌ نمایم که ان‌ شاء اللّه‌ تعالی ضمن اقامۀ نماز، اهالی محترم منطقه را در خطبه به وظایف حساس و خطیری که در این بُرهه از زمان دارند آشنا و آگاه سازید. از خدای تعالی موفقیت همگان را خواستارم. والسلام علیکم و رحمة‌اللّه‌.

غُرّۀ ذی‌قعدة‌الحرام 1399

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج ۱۰، ص ۸۶

دیدگاه تان را بنویسید