جی پلاس؛

تاکید امام بر تهذیب نفس در نامه به صادق خلخالی

امام خمینی در نامه ای به مرحوم صادق خلخالی در بیست و هشتم شهریور سال ۴۵ بر تهذیب نفس به ویژه در میان طلبه ها تاکید کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در نامه ای که در بیست و هشتم شهریور سال ۴۵ مطابق با چهارم جمادی الثانی ۱۳۸۶ به مرحوم حجت الاسلام و المسلمین صادق خلخالی نوشت، بر اهمیت تهذیب نفس به ویژه در قشر طلبه تاکید کرد. متن نامه امام در ادامه آمده است:

 

‌‌

"‌‌بسمه تعالی‌

‌‌4  ج2  86‌

‌‌خدمت جناب مستطاب عمادالاعلام و ثقة الاسلام آقای خلخالی ـ دامت افاضاته‌

‌‌     یک طغرا‌‎[1]‎‌ فقط از جنابعالی مرقوم واصل شد و اینکه در جواب قدری تأخیر شد،‌‎ ‎‌عمده برای آن بود که مرقوم جنابعالی موجب افسردگی اینجانب شد. خوب است امثال‌‎ ‎‌شما که بحمدالله اشتغال به علوم دینیه دارید قدری در تهذیب نیز کوشش نمایید. کسانی‌‎ ‎‌اگر خدای نخواسته خلاف تکلیف کرده اند نباید هر جا گفته شود و به هر جا نوشته شود و‌‎ ‎‌دست هر کس داده شود. در هر صورت توفیق و سعادت شما را از خداوند تعالی‌‎ ‎‌خواستار است. راجع به گرفتاری شما متأثرم و از اینکه با نبودن اینجانب دربارۀ امثال شما‌‎ ‎‌رسیدگی نمی شود نیز متأثرم. امید است ان شاءالله تعالی خداوند اصلاح فرماید. به‌‎ ‎‌حضرت آقای پسندیده چیزی نوشتم و به آقای اعرابی‌‎[2]‎‌ یا اسلامی‌‎[3]‎‌ نیز همین امروز‌‎ ‎‌می نویسم. از جنابعالی امید دعای خیر دارم. والسلام علیکم و رحمة الله .‌

‌‌روح الله الموسوی الخمینی‌

 

صحیفه امام؛ ج ۲، ص ۹۵

 

۱ ـ فقره، عدد.

۲ـ آقای محمدحسن اعرابی، داماد امام خمینی.

۳ـ آقای اسلامی تربتی، نمایندۀ امام خمینی در قم.

 

دیدگاه تان را بنویسید