خبر خوب برای افرادی که خانه ندارند: سامانه فاقد مسکن ها راه‌اندازی می‌شود

قرار است در سامانه‌ای که به زودی رونمایی می‌شود افراد ثبت نام و راستی‌آزمایی‌ها انجام شود. طرح جهش تولید مسکن که تبدیل به قانون شده است، اولویت وزارت راه برای ساخت و واگذاری مسکن باید افراد فاقد مسکن و افرادی که درآمدهایشان کفاف خانه‌دار شدن آنها را نمی‌دهد، باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رئیس کمیسیون عمران مجلس از راه‌اندازی سامانه ثبت‌نامه افراد فاقد مسکن تا یک ماه آینده خبر داد.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام افراد فاقد مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی تا یک‌ماه آینده خبر داد و گفت: سامانه‌های که در حال حاضر وجود دارد معایب فراوانی دارد و باید سامانه‌ای جامع برای ثبت‌نام افراد فاقد مسکن و جامعه هدف طراحی شود.

 

افراد فاقد مسکن در اولویت ساخت و واگذاری مسکن هستند

 

وی با بیان اینکه قرار است در سامانه‌ای که به زودی رونمایی می‌شود افراد ثبت نام و راستی‌آزمایی‌ها انجام شود، ادامه داد: طبق طرح جهش تولید مسکن که تبدیل به قانون شده است، اولویت وزارت راه برای ساخت و واگذاری مسکن باید افراد فاقد مسکن و افرادی که درآمدهایشان کفاف خانه‌دار  شدن آنها را نمی‌دهد، باشد.

رضایی‌کوچی عنوان کرد:پس از انجام ثبت‌نام‌ها اولویت‌بندی انجام می‌گیرد و بر اساس مسکن‌های که دولت قرار است سالیانه یک میلیون واحد بسازد به این افراد مسکن داده می‌شود.

 

باید استارت ساخت 2 میلیون واحد مسکونی در کشور زده شود

 

نماینده جهرم در مجلس با اعلام اینکه باید استارت ساخت 2 میلیون واحد مسکونی در کشور زده شود تا بتوانیم حداقل سالیانه یک میلیون واحد تحویل شود، افزود:در حال حاضر نیز وزارت راه و شهرسازی به دنبال شناسایی زمین‌های است که می تواند در اختیار انبوه سازان برای ساخت مسکن قرارد گیرد است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد: برای ساخت یک میلیون مسکن در سال رایزنی‌های با بنگاه‌های بزرگ تولید فولاد و سیما، بانک‌ها هستیم که آنها نیز اعلام آمادگی کرده‌اند تا در مسیر ساخت یک میلیون واحد مسکونی همکاری‌های لازم را داشته باشند./ تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید