اقدام جدید برای حقوق و مسکن کارگران/ توضیحات وزیر کار

عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با طرح این موضوع که «تشکل‌های کارگری بگویند مشکل از کجا آب می‌خورد»، اعلام کرد: «کمیته دستمزد و مسکن تشکیل می‌دهیم».

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: تشکل‌های کارگری دو کار انجام دهند و مشکلات را برای ما بنویسند و بگویند اصل مشکل از کجا آب می‌خورد و بگویند راه‌حل چیست و در بخش راه‌حل هم خود را در جای وزیر بگذارید و بگویید اگر این‌جا بودید چه‌کاری انجام می‌دادید.

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشستی با نمایندگان کارگری گفت: مسکن، امنیت شغلی، دستمزد و متشکل شدن هم جزئی از رفاه است. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در موضوع تامین رفاه کارگران بخشی از آن موضوع‌های کلان کشور است مثل تورم هر یک درصدی که تورم بالا می‌رود عدد قابل ملاحظه‌ای رفاه مردم پایین می‌اید و یکی از کارهایی که ما باید انجام دهیم پیگیری اقتصاد کلان است. 

عبدالملکی گفت: در سطح کلان در سیاست‌گذاری اقتصادی کشور باید به نحوی ایفای نقش کنیم تا رفاه توده مردم به خصوص کارگران تامین شود و اگر نرخ تورم را مدیریت کنیم، دغدغه‌های شما هم برطرف می‌شود. 

 

تشکل‌های کارگری مشکلات را برای ما بنویسند

 

وزیر کار با اشاره به اینکه بخش دوم رفاه کارگران مربوط به اقدامات صنفی و بخشی است، افزود: تشکل‌های کارگری دو کار انجام دهند و مشکلات را برای ما بنویسند و بگویند اصل مشکل از کجا آب می‌خورد و بگویند راه‌حل چیست و در بخش راه حل هم خود را در جای وزیر بگذارید و بگویید اگر این‌جا بودید چه‌کاری انجام می‌دادید، همه گزارش‌ها را می‌خوانم و کار عملیاتی را با کمک شما انجام می‌دهیم. 

عبدالملکی ادامه داد: در قدم بعدی مشکلات را دسته‌بندی می‌کنیم و برای هر مشکل کمیته تشکیل می‌دهیم مثل کمیته دستمزد، کمیته مسکن و… که خود شما عضو خواهید بود، همکاران خود ما هم عضو خواهند بود و نخبگان و کسانی که صاحب اندیشه و ایده هستند هم عضو می‌شوند و برای این کمیته‌ها دستور کار عملیاتی تعریف می‌کنیم، کمیته‌ها باید بررسی کنند که برای حل هر مشکل چه‌کاری باید انجام دهیم به چه بخشی باید توجه کنیم و چه بخشی باید اصلاح شود. 

 

دولت ما واقعا دغدغه کارگران را دارد

 

وی افزود: بخشی از کارها در دست ماست که حتما انجام می‌شود و بخشی هم در ید دولت است و من قول قطعی می‌دهم که از طرف دولت هم پیگیر شوم، دولت ما واقعا دغدغه کارگران را دارد هر بخشی هم که در سطح مجلس باشد، مجلس هم دغدغه رفاه مردم و کارگران را دارد؛ پس در همه سطوح در خدمت شما هستیم./ خبرگزاری صداوسیما

دیدگاه تان را بنویسید