رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر مطرح کرد:

حداقل حقوق کارگران باید 3 میلیون و 600 هزار تومان باشد/ بسیاری از پیمانکاران مصوبه شورای عالی کار را رعایت نمی کنند

حبیب زاده رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران اظهار کرد: براساس بازدیدهای به عمل آمده و گفت وگو با کارگران حوزه های مختلف به ویژه حوزه خدمات شهری هنوز بسیاری از پیمانکاران مصوبه شورای عالی کار در خصوص حداقل دستمزد سال ۱۴۰۰ که حداقل دریافتی ۳ میلیون و ۶۰۰هزار تومان است را به طور کامل رعایت نمی کنند و رقم هایی به مراتب پایین تر را به کارگران پرداخت نموده و در صورت اعتراض نیز آنها را تهدید به اخراج می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر به شهردار تهران نسبت به عدم رعایت مصوبه شورای عالی کار در پرداخت حداقل حقوق کارگران طرف قرارداد با پیمانکاران شهرداری تذکر داد.

افشین حبیب‌زاده در جریان سیصد و دهمین جلسه شورای تهران شهر در تذکری به شهردار که به صورت کتبی به هیات رییسه ارائه شد، گفت:  یکی از دستاوردهای شورای پنجم تعیین تکلیف قراردادهای کارگران حوزه پیمانکاری و الزام رعایت حداقل های قانونی در قراردادها بود که متاسفانه از ابتدای سال توجه چندانی به رعایت بخشنامه بهسازی وضعیت نیروهای حجمی از سوی پیمانکاران طرف قرارداد و نظارت جدی از سوی مدیران شهرداری صورت نپذیرفته است.

 

برخی پیمانکاران مصوبه شورای عالی کار را رعایت نمی کنند

 

او با بیان اینکه برخی پیمانکاران مصوبه شورای عالی کار را رعایت نمی کنند، اظهار کرد: براساس بازدیدهای به عمل آمده و گفت وگو با کارگران حوزه های مختلف به ویژه حوزه خدمات شهری هنوز بسیاری از پیمانکاران مصوبه شورای عالی کار در خصوص حداقل دستمزد سال ۱۴۰۰ که حداقل دریافتی ۳ میلیون و ۶۰۰هزار تومان است را به طور کامل رعایت نمی کنند و رقم هایی به مراتب پایین تر را به کارگران پرداخت نموده و در صورت اعتراض نیز آنها را تهدید به اخراج می کنند.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران افزود: به نظر می رسد عدم رعایت حداقل های قانونی از سوی پیمانکاران همچون عدم ارایه یک نسخه از قرارداد، صدور فیش حقوقی، پرداخت اضافه کاری و ... به دلیل کسب منفعت بیشتر آنها باشد، حال آنکه می‌طلبد، برای جلوگیری از تضییع حقوق کارگران، نظارت های جدی تری از سوی کارفرمایان بر روند رعایت حداقل های قانونی در هنگام تنظیم قرارداد و پرداخت ها صورت پذیرد.

 

برخی از پیمانکاران عیدی و سنوات سال گذشته را پرداخت نکرده اند

 

حبیب‌زاده تاکید کرد: عدم نظارت مدیران شهری موجب گردیده، هنوز برخی از پیمانکاران عیدی و سنوات سال گذشته را پرداخت نکرده و حتی در واریز حق بیمه های کارگران نیز اهمال می‌کنند. بسی جای تاسف است که تازه روز گذشته یعنی ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰، حقوق خردادماه برخی ازکارگران حداقل بگیر به آنها پرداخت گردید.

  • کاوه ارسالی در

    من ۲۹ سال در پروژه های نفتی کار کردم در این مدت تنها شرکتی که قوانین کار ایران را بدون کم و کاست رعایت می کرد یک شرکت چینی بود و بس
    تمام شرکت های ایرانی سر من کلاه گذاشتند و با اینکه می دانستم ولی ناچار بودم کار بکنم چون در صورت اعتراض باید اخراج می شدم

  • ناشناس ارسالی در

    آقایان مسئول دیندار موحد روشن بین خبر از قیمتها دارید آیا با این مبلغ می شود زندگی کرد!؟

  • Saeed ارسالی در

    براچی کار فرما رعایت نمیکنه چون موظفش نمیکنین پرداخت کنه وقتی اداره کار اصلا هیچ نظارتی نداره رو کارگاها همین همیشه.

  • ناشناس ارسالی در

    اصلا رعایت نمیکند کل شهر داریهای کشور

  • آرش ارسالی در

    حقوق من ۳۴۰۰ هست و وقتی بخوام اعتراض کنم میگن اگه نمیخوای برو ‌‌. اگه چیزی بگی اخراجت میکنیم . من باید به کجا پناه ببرم تو این وضع اقتصاد

دیدگاه تان را بنویسید