یک عینک، جدیدترین طرح بلندپروازانه فیس‌ بوک + عکس

فیس بوک عینک جدید خود با قابلیت عکس برداری، فیلم برداری، تماس تلفنی و پخش موسیقی را با همکاری شرکت مشهور ری بن ساخته است و قیمت آن 299 دلار است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ عینک‌ جدید فیس بوک که با همکاری برند معتبر عینک‌سازی، یعنی ری‌بن (Ray-Ban)، تولید گشته است را شاید بتوان به عنوان یکی از اساسی‌ترین دستگاهی شناخت که فیس‌بوک روانه بازار نموده‌است. این ابزارها، چندین کار را برای شما انجام می‌دهند: می‌توانید با آن‌، عکس و فیلم بگیرید؛ و یا تماس تلفنی بگیرید؛ و نیز به موسیقی گوش دهید. این عینک از دو دوربین 5 مگاپیکسلی در دو طرف قاب خود بهره می‌برد. احتمالا همان چیزی که به دنبالش بودید!

 

عینک فیس بوک

 

اما، کارکرد این دستگاه و احساس استفاده از آن در زندگی روزمره چگونه خواهد بود؟ اولین نکته‌ای که شاید در استفاده از این عینک 299 دلاری جلب توجه کند؛ کنترل این ابزار با ضربه‌زدن روی قاب عینک است که تعجب ناظران را برمی‌انگیزد. با فشردن دکمه دسته راست عینک، فیلمی 30 ثانیه‌ای ضبط می‌گردد؛ و با فشاری طولانی‌تر، عکسی گرفته خواهد شد. همچنین می‌توان برای این کار از فرمان صوتی‌ای همانند "Hey Facebook, take a video (photo)" استفاده نمود. این عینک، از فلش‌های LED نیز بهرمند است: هنگامی که دوربین در حال عکاسی است؛ چراغ LED کوچک تعبیه شده فلش خواهد زد. باتری این دستگاه، طول عمری 6 ساعته دارد و با پورت USB – C و در عرض 1 ساعت به طور کامل شارژ خواهد شد.

 

فیس بوک (2)

 

فیس بوک (1)

 

فیس بوک (3)

 

500 عکس و بیش از 30 کلیپ ویدئویی 30 ثانیه‌ای در یک عینک

 

گنجایش آن، در حدود 500 عکس و بیش از 30 کلیپ ویدئویی 30 ثانیه‌ای است. اما، کیفیت عکس و فیلم‌های گرفته شده با این عینک، بسیار معمولی و متوسط می‌باشد و به نظر می‌رسد کیفیت آن، تقریباً مشابه دوربین تلفن‌های هوشمند 10 سال پیش است. البته با توجه به اندازه کوچک ابزار، می‌توان از آن چشم پوشید. پر واضح است که این تکنولوژی، برای بهبود بیشتر، جای کار بسیاری دارد تا بتواند فراگیری گسترده‌تری در بین مخاطبان داشته باشد؛ با این حال، این قدم فیس‌بوک تلاشی جاه‌طلبانه و متفاوت دانست که هرچه بیشتر زندگی حقیقی و مجازی را پیوند می‌دهد.

 

photo_2021-09-12_00-35-35

 

برگرفته از: techcrunch

دیدگاه تان را بنویسید