جی پلاس/پیام امام به مناسبت رحلت آیت الله طالقانی؛

امام: زبان گویای او (آیت الله طالقانی) چون شمشیر مالک اشتر بود؛ بُرنده بود و کوبنده

امام خمینی در پیامی خطاب به ملت ایران، رحلت آیت الله طالقانی را تسلیت گفتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در نوزدهم شهریور سال ۵۸ مطابق با هجدهم شوال ۹۹ در پیامی خطاب به ملت ایران، رحلت مجاهد نستوه، آیت الله سید محمود طالقانی را تسلیت گفتند. متن پیام امام به شرح زیر است:

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

إنا للّه‌ و إنا الیه راجعون

19 شهریور 58ـ18 شوال 99

فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَنْ یَنتَظِرُ.[1]عمر طولانی این عیب را دارد که هر روز عزیزی را از دست می‌ دهد و به سوگ شخصیتی می‌ نشیند و در غم برادری فرو می‌ رود. مجاهد عظیم‌الشأن و برادر بسیار عزیز حضرت حجت‌ الاسلام و المسلمین آقای طالقانی از بین ما رفت و به ابدیت پیوست و به ملأ اعلی با اجداد گرامش محشور شد. برای آن بزرگوار، سعادت و راحت و برای ما و امت ما، تأسف و تأثر و اندوه.

 

آقای طالقانی یک عمر در جهاد و روشنگری و ارشاد گذراند. او یک شخصیتی بود که از حبسی به حبس و از رنجی به رنج دیگر در رفت و آمد بود؛ و هیچ گاه در جهاد بزرگ خود سستی و سردی نداشت. من انتظار نداشتم که بمانم و دوستان عزیز و پر ارج خودم را یکی پس از دیگری از دست بدهم. او برای اسلام به منزلۀ حضرت ابوذر بود؛ زبان گویای او چون شمشیر مالک اشتر بود؛ بُرنده بود و کوبنده. مرگ او زودرس بود و عمر او با برکت. رحمت خداوند بر پدر بزرگوار او، که در رأس پرهیزکاران بود، و بر روان خودش که بازوی توانای اسلام. من به امت اسلام و ملت ایران و عائلۀ ارجمند و بازماندگان او، این ضایعۀ بزرگ را تسلیت می‌ دهم. رحمت بر او و بر همۀ مجاهدان راه حقّ. والسلام علی عباداللّه‌ الصالحین.

روح اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

1 - سورۀ احزاب، آیۀ 23: «بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند». 

 

صحیفه امام؛ ج ۹، ص ۴۸۶

دیدگاه تان را بنویسید