مجوزی برای فروش بلیت سفر زمینی اربعین 1400 صادر نشده است/ تبلیغات تور‌های زمینی اربعین غیرواقعی است

باقرجوان مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: اگر مردم با تبلیغاتی هم در مورد تور‌های زمینی اربعین در این ایام مواجه شدند، بدانند که این تبلیغات واقعی نیست و فریب نخورند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ س​یک مقام مسئول گفت: تا این لحظه مجوزی برای فروش بلیت اتوبوس و تردد از مرز‌های چهارگانه زمینی برای ایام اربعین صادر نشده است.

داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری با بیان اینکه در ایام اربعین به هیچ عنوان تردد زمینی برای مسافران در نظر گرفته نشده است، گفت: مصوبات ستاد مرکزی اربعین فصل‌الخطاب همه کارگروه‌هایی است که به نوعی در زیر مجموعه ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه در ستاد مرکزی اربعین مدیریت کارگروه حمل و نقل و سوخت با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فعالیت می‌کند، افزود: بنابراین همه دستورالعمل‌هایی که از سوی ستاد مرکزی اربعین صادر می‌شوند، موجب فعالیت یا عدم فعالیت این حوزه‌ها می‌شوند.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: تا این لحظه هیچ گونه مجوزی برای فروش بلیت در مرز‌های چهارگانه (مهران، چذابه و شلمچه و خسروی) برای سفر‌های اربعین و یا سفر به داخل کشور عراق برای ایام اربعین، در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر صادر نشده است.

تبلیغات تور‌های زمینی اربعین غیرواقعی است

باقرجوان تاکید کرد: اگر مردم با تبلیغاتی هم در مورد تور‌های زمینی اربعین در این ایام مواجه شدند، بدانند که این تبلیغات واقعی نیست و فریب نخورند.

او با بیان اینکه اگر قرار باشد، فروش بلیت یا پذیرش مسافر داشته باشیم، تنها به صورت گروهی و از طریق سامانه سماح  خواهد بود، افزود: بنابراین مردم باید منتظر باشند تا ببینند ستاد مرکزی اربعین نحوه اجرای کار را تشریح کند و در صورتی که وظیفه‌ای برعهده ناوگان عمومی جاده‌ای تعریف شود، سازمان راهداری در این باره هماهنگی‌ها را انجام خواهد داد، ولی تاکنون هیچ هماهنگی در این حوزه انجام نشده است.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: تا این لحظه که مجوزی برای فروش بلیت اتوبوس و تردد از مرز‌های چهارگانه برای ایام اربعین هنوز صادر نشده است.

باقرجوان در‌باره آخرین وضعیت مرز‌های چهارگانه زمینی ایران و عراق هم گفت: تنها در ایام اربعین جابه‌جایی مسافران از مرز‌های چهارگانه متوقف شده است، و در حال حاضر در حوزه‌های تجاری و یا تردد اتباع دو طرف، مرز‌ها فعال هستند و ممکن است مسافرانی هم عبور کنند و فقط موضوع ما تردد زوار اربعین در ایام اربعین است و مردم باید منتظر تصمیمات جدید ستاد مرکزی اربعین در این باره باشند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و مسافری درباره تردد به مرز‌ها در ایام اربعین با خودروی شخصی هم گفت: این افراد هم باید منتظر باشند که ستاد مرکزی اربعین اعلام کند که آیا این افراد اجازه دارند از مرز عبور کنند یا خیر؟ و این در صلاحیت ستاد مرکزی اربعین است و موضوع باید از سوی دو طرف ایرانی و عراقی اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایان تأکید کرد: تردد قبل و بعد از ایام اربعین مشکلی ندارد و ما در حال حاضر مجوز فروش بلیت برای ایام اربعین به زائران اربعین در بازه زمانی ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ نداریم./ باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید