وضعیت معاملات امروز 16 شهریور بازار بورس چگونه بود؟

شاخص کل بازار بورس در 16 شهریورماه با افت 15 هزار و 403 واحدی همراه شد و در ارتفاع یک میلیون و 523 هزار و 81 واحدی قرار گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصاد و درآمد جی پلاس: شاخص کل بازار بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 16 شهریورماه در ادامه نوسانات این هفته 15 هزار و 403 واحد افت کرد و در ارتفاع یک میلیون و 523 هزار و 81 واحدی به کار خود پایان داد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با افت 4 هزار 256 واحدی همراه بود و در محدوده 456 هزار و 351 واحدی قرار گرفت.

افت همه شاخص‌های بازار سرمایه

امروز همه شاخص‌های بازار سرمایه از جمله شاخص کل و شاخص قیمت «وزنی-ارزشی» با افت یک درصدی، شاخص کل «هم‌وزن» و شاخص قیمت «هم‌وزن» با افت 0.91 درصدی، شاخص آزاد شناور با افت 1.05 درصدی و شاخص بازار اول و بازار دوم به ترتیب با افت 1.43 و 0.48 درصدی همراه بودند و قرمزپوش شدند.

اسامی نمادهای شاخص‌ساز

«میدکو» تنها نماد شاخص‌ساز با تاثیر مثبت در بازار بورس امروز بود و «فولاد»، «فملی»، «کچاد»، «پارسان»، «وغدیر» و «پارس» از جمله نمادهای شاخص‌ساز با تاثیر منفی بودند.

مهم‌ترین شاخص‌های بازار بورس امروز

شاخص کل شاخص کل هم‌وزن ارزش معاملات ارزش بازار حجم معاملات
1523086 465351 8200 هزار میلیارد تومان 61 هزار هزار میلیارد تومان 9911 میلیون سهم

 

شاخص کل فرابورس

شاخص کل بازار فرابورس نیز امروز با افت 99 واحدی به رقم 22 هزار و 665 واحد رسید.

«آریا»، «ذوب»، «هرمز»، «فرابورس» و «وسپهر» از جمله نمادهای شاخص‌ساز با تاثیر منفی بودند و «بپاس» و «صبا» بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل این بازار داشتند.

اسامی نمادهای پُرتراکنش بورس و فرابورس

 

نمادهای پُرتراکنش فرابورس نمادهای پُرتراکنش بورس
مدیریت برکت
لطیف ولکار
سپیدار شستا
گدنا ومدیر
دی سپید
صبا99 ثبهساز
وکبهمن غکورش

 

سنگین‌ترین صنوف خرید و فروش در پایان معاملات

نمادهای «سپید»، «کمند»، «فمراد»، «کنور»، «فردا»، «خمحور» و «سپاس» بیشترین تقاضا و نمادهای «ددامح»، «وپاسار»، «وسخراج»، «کارین»، «کارین»، «کارین» و «تایرا» بیشترین عرضه را در بازار امروز بورس اوراق بهادار تهران داشتند.

همچنین نمادهای «مدیریت»، «اراد86»، «اعتماد»، «سمگا»، «اراد 50»، «آسامید» و «سپیدما» با بیشترین تقاضا و نمادهای «اراد 87»، «اراد86»، «وهامون»، «اعتماد»، «اعتماد»، «فرابورس» و «اعتماد» با بیشترین عرضه در بازار فرابورس ایران روبه‌رو بودند.

سیگنال‌های مهم کدال سوم شهریورماه

شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن پردیس نماد «ثپردیس» به اندازه 21 درصد، بیسکویت گرجی با نماد «غگرجی» به اندازه 12 درصد، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با نماد «سپرده» به مبلغ 7 هزار میلیارد ریال و فجر انرژی خلیج فارس با نماد «بفجر» به مبلغ 13 هزار میلیارد ریال به دنبال افزایش سرمایه هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید