همسان سازی حقوق معلمان متوقف می شود؟/ رییس سازمان برنامه و بودجه: همسان سازی حقوق معلمان خلاف قانون بود

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره درآمد معلمان هم گفت: دوستان ما در آموزش و پرورش بر خلاف قوانین، احکامی را در ۳۱ مرداد ماه صادر کردند. در همسان سازی، بیشتر از قانون اعمال شده است که در سال بیش از هزار میلیارد تومان فراتر از منابع پیش‌بینی شده، باید پرداخت شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با انتقاد از موثر نبودن برنامه‌های گذشته با وجود هزینه منابع، گفت: نیازمند تغییر مسیری هستیم که پیش از این تجربه شده است.

مسعود میرکاظمی شامگاه یکشنبه در برنامه گفت‌وگوی ویژه به تشریح رویکرد جدید سازمان برنامه و بودجه پرداخت و افزود: تاکنون منابع هزینه شده است اما موثر نیست و باید با برنامه و طرح‌های خلاق به سمتی برویم که به سرعت مشکلات را حل کرد.

وی ادامه داد: با تغییر مسیری که برای ما تجربه شده است، می‌توانیم با کمک همه عوامل دست‌اندکار به خصوص دستگاه‌های نظارتی و مجلس شورای اسلامی، این مساله را برطرف سازیم.

 

در همسان سازی، بیشتر از قانون اعمال شده است

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره درآمد معلمان هم گفت: دوستان ما در آموزش و پرورش بر خلاف قوانین، احکامی را در ۳۱ مرداد ماه صادر کردند. در همسان سازی، بیشتر از قانون اعمال شده است که در سال بیش از هزار میلیارد تومان فراتر از منابع پیش‌بینی شده، باید پرداخت شود.

میرکاظمی افزود: چون این مساله زمانبر می‌شد، حقوق مرداد ماه معلمان بر مبنای تیرماه پرداخت شد و باید تغییرات اعمال شده، در دولت اصلاح شود.

وی ادامه داد: بعضی اتفاقاتی در روزهای آخر دولت رخ داده که اخلاق مدارانه نبوده است و ای کاش این کار را نمی‌کردند و ما را در تنگنا قرار نمی‌دادند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پاداش بازنشستگی هم اظهار داشت: با توجه به کسری بودجه و تصمیم ما برای حداقل خلق پول، بتوانیم امسال را بگذرانیم و بتوانیم وارد بودجه سال آینده شویم.

 

در حال بازنگری تدوین بودجه سالانه هستیم

 

میرکاظمی درباره برنامه هفتم توسعه هم خاطر نشان کرد: نیازمند تجزیه و تحلیل برنامه‌های گذشته هستیم که چرا برای دستیابی به آنها موفق نبوده‌ایم. ما باید برنامه را نظام‌مند کنیم و الان منتظریم که مجمع تشخیص مصلحت نظام این سیاست را تدوین و مورد تایید رهبر معظم انقلاب قرار گیرد.

وی یادآور شد: در حال بازنگری تدوین بودجه سالانه هستیم. می‌خواهیم مسیری ساده و اثربخش محقق شود و به نظر می‌رسد که امکان‌پذیر باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با انتقاد از  بودجه‌ریزی و افزایش ۱۰ برابری هزینه‌ها گفت که طی هشت سال گذشته با رفتن به سوی خلق پول و رشد نقدینگی به نوعی به سمت برداشت از قشر ضعیف حرکت شده و ضریب جینی رشد کرده است؛ به عبارتی فاصله طبقاتی به نفع مرفهین زیاد شده است.

مسعود میرکاظمی در دولت سیزدهم، جایگزین محمد باقر نوبخت شد که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم عهده‌دار مسئولیت سازمان برنامه و بودجه بود./ ایرنا

حجم ویدیو: 5.42M | مدت زمان ویدیو: 00:02:55 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید