از سوی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا مطرح شد؛

ممنوعیت‌های تردد به خاطر کرونا تا یک هفته دیگر ادامه دارد/ منع تردد شبانه تعطیل نشده است + توضیح درباره جریمه خودروهای بومی

طبق توضیحات رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی تا پایان روز جمعه پنجم شهریور ماه ادامه خواهد داشت و هرگونه تخلف در شهرهای قرمز کرونایی یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه درپی دارد که در صورت عدم پرداخت طی مدت یک ماه، این جریمه ها دو برابر خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد که محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های سراسری تردد در کشور تمام نشده و تا هفته آینده ادامه دارد.

سردار سیدکمال هادیانفر درباره آخرین وضعیت اجرای ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های تردد در کشور اظهارکرد: برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت و ممنوعیت های تردد در سراسر کشور از ساعت ۱۲ ظهریکشنبه ۲۴ مرداد ماه در ورودی و خروجی تمام شهرها اعمال شد.

هادیانفر با بیان اینکه این محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی تا پایان روز جمعه پنجم شهریور ماه ادامه خواهد داشت، گفت: برخی از هموطنان تصور کرده بودند که این محدودیت ها تا پایان جمعه ۲۹ مرداد است، در حالی که تاکید می‌کنم که این روند تا پایان روز جمعه پنجم شهریورماه ادامه خواهد داشت و همکاران من با حضور در تمامی جاده‌ها و محورها نسبت به کنترل فیزیکی اقدام خواهند کرد.  

رییس پلیس راهور ناجا درباره بازگشت پلاک‌های بومی نیز گفت: طرح اخیر به صورت استانی اجرا می‌شود و ورود پلاک‌های بومی به همان استان بلامانع است، اما اگر خودرویی در طول مسیر از چند استان عبورکند، به خاطر ورود غیرمجاز به استانی دیگر جریمه خواهد شد. به عنوان مثال اگر خودرویی با پلاک قم بخواهد از کردستان به قم برگردد بابت ورود به قم جریمه نمی‌شود اما بابت ورود غیر مجاز به استان‌های مرکزی و همدان که در مسیرش قرار دارد جریمه خواهد شد.

 

 در صورت عدم پرداخت جریمه های کرونایی طی مدت یک ماه، جریمه ها دو برابر خواهد شد

 

وی ادامه داد: اگر خودرویی در استان مجاور محل اخذ پلاک خود نیز قرار گرفته باشد، می‌تواند به استان مجاور بازگردد، مثلا خودرویی با پلاک استان خراسان جنوبی که در استان خراسان رضوی است، می‌تواند به استان بومی خود بازگردد.

هادیانفر درباره مبلغ جرائم نیز گفت: هرگونه تخلف در شهرهای قرمز کرونایی یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه درپی دارد که در صورت عدم پرداخت طی مدت یک ماه، این جریمه ها دو برابر خواهد شد.  

 

طرح منع تردد شبانه تعطیل نشده است

 

رییس پلیس راهور ناجا تاکید کرد که طرح منع تردد شبانه نیز تعطیل نشده وهمچنان تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در تمام شهرهای کشور ممنوع است و خودروهای متخلف ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.  

وی در مورد مجوزهای تردد نیز گفت: تمام مجوزهای قبل از ۲۴ مرداد، یعنی قبل از آغاز محدودیت ها و ممنوعیت های فعلی باطل است. فرمانداری ها صرفا در موارد حاد و بسیار ضروری مجوزهایی را صادر خواهند کرد و تنها این مجوزها دارای اعتبار است.

هادیانفر بار دیگر تاکید کرد که با پایان تاسوعا و عاشورای حسینی، محدودیت ها وممنوعیت های سفر لغو نشده و دستکم تا پایان هفته آینده، یعنی پنجم شهریور ماه ادامه خواهد داشت./ ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید