نامه 5 هزار لرستانی به رییس جمهور برای تخصیص حق آبه کشاورزی این استان: زمین‌های ما تشنه و جوانانمان بی‌کار هستند

جمعی از مردم لرستان از رییس جمهور خواستند برای پیگیری حق آبه استان لرستان اقدام کند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه اجتماعی: 5 هزار نفر از اهلی لرستان درپی بروز عوارض ناشی از بی آبی در این استان که یکی از مناطق پرآب کشوره بوده است در نامه ای از حجت الاسلام و المسلمین رییسی، خواسته اند موضوع حق آبه در این استان را مورد بررسی قرار دهد. 

در این نامه که به امضای بیش از 5 هزار نفر رسیده، آمده است: لرستان با اینکه دوازده میلیارد متر مکعب از آب‌های کشور را در خود جای داده، حقابه تعلق‌گرفته به آن تنها یک میلیارد متر مکعب است که در عمل ششصد میلیون متر مکعب مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمین‌های ما تشنه و جوانانمان بی‌کار هستند. مهاجرت به گوشه و کنار کلانشهرها روستاهای ما را تقریباً خالی از سکنه کرده است. هشتاد درصد از زمین‌های زراعی استان لرستان دیم بوده و با این شرایط خشکسالی کشاورزان هرساله در کشت‌وکار متضرر می‌شوند.
پایه اصلی اقتصاد استان لرستان کشاورزی است. تخصیص حقابه بیشتر به لرستان یعنی آبی شدن زمین‌های دیم و احداث صنایع تبدیلی و مرتبط با بخش کشاورزی، و این یعنی ایجاد فرصت‌های شغلی و تولید ثروت برای مردم محروم لرستان.

امضا کنندگان در بخش دیگری خاطرنشان کرده اند: ما، مردم لرستان، به این تخصیص ناعادلانه آب اعتراض داریم.
لذا از حضرتعالی به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور عاجزانه تقاضا داریم با اتکا به قانون، به تخصیص حقابه استان محروم لرستان به صورت ویژه توجه داشته باشید، تا بدین‌سبب مردم لرستان به حق خود رسیده و جوانان غیرتمند این دیار همیشه محروم به جای مهاجرت به کلانشهرها زمین‌های خویش را آباد کنند.»

 

دیدگاه تان را بنویسید