خبر خوب برای فرهنگیان متقاضی مسکن/ تکذیب ساخت و ساز ویلا با وام 300 میلیونی

کریمی فر مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش در راستای تامین ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان واجد شرایط، مبادرت به تفاهم نامه‌ای فی مابین وزارتین آموزش و پرورش و راه و شهرسازی داشته که خوشبختانه تاکنون ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد در ۲۵۱ شهر، برای فرهنگیان جذب شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت:‌ خبر منتشره مبنی بر ساخت و ساز ویلاسازی ویژه‌ی فرهنگیان، نه تنها مورد تایید آموزش و پرورش نبوده بلکه هیچگونه ارتباطی به وزارتخانه نداشته و ادارات کل آموزش و پرورش استانهای گیلان و مازندران نیز در این خصوص هیچ نقشی ندارند.

"گودرزکریمی‌فر" مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش در واکنش به اظهارات مدیر عامل خانه مدارس که گفته شده با مشارکت بخش خصوصی ۵۰۰ دستگاه ویلای شهرکی با وام ۳۰۰ میلیون تومانی برای فرهنگیان و کارمندان دولتی در شمال کشور احداث می‌کند، گفت: فرهنگیان عزیز کاملا مراقب باشند با اینگونه خبرها که از کلید واژه‌ خانه مدرسه و فرهنگیان استفاده شده است مورد سوءاستفاده‌ افراد غیرمسئول و سودجو قرار نگیرند.

وی افزود:‌ شایان ذکر است هیچگونه ارتباطی فی مابین وزارت آموزش و پرورش با چنین شرکتهایی که از کلید واژه‌ی مدرسه و معلم، استفاده کرده‌اند وجود ندارد و البته انتظار می‌رود معلمین عزیز، در اینگونه تبلیغات که تحت عنوان ساخت و ساز ویلای شهرکی، ویژه‌ی فرهنگیان با پرداخت وام ۳۰۰ میلیون تومانی در بعضی از سایت‌ها یا خبرگزاری‌ها منتشر شده است، دقت بیشتری داشته باشند.

کریمی‌فر گفت: مجددا تاکید می‌شود در راستای صیانت از منزلت اجتماعی فرهنگیان، هر گونه مداخله یا مشارکت فرهنگیان در این گونه پروژه‌ها، ربطی به آموزش و پرورش نداشته و نخواهد داشت.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت:‌ اگرچه وزارت آموزش و پرورش در راستای تامین ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان واجد شرایط، مبادرت به تفاهم نامه‌ای فی مابین وزارتین آموزش و پرورش و راه و شهرسازی داشته که خوشبختانه تاکنون ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد در ۲۵۱ شهر، برای فرهنگیان جذب شده است و البته از این تعداد، تاکنون قریب به ۲۵ هزار فرهنگی در مرحله‌ی واریز وجه، تکمیل موجودی و اتصال به پروژه هستند و پیشرفت فیزیکی این واحدها بین ۱۵ تا ۳۵ درصد بوده که هم اکنون توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال ساخت و ساز بوده و امیدواریم بخشی از این واحدهای مسکونی تا پایان سال ۱۴۰۰ به فرهنگیان عزیز واگذار شود.

 

تکذیب ساخت و ساز ویلا با وام 300 میلیونی

 

وی افزود:‌ وزارت آموزش و پرورش، در همین راستا جهت حمایت از فرهنگیان عزیز، وام‌های ثانویه‌ی حمایتی با نرخ ۱۲ درصد به عنوان آورده‌ی اولیه در اختیار فرهنگیان واجد شرایط قرار داده و تاکنون ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با اولویت تامین مسکن فرهنگیان در سراسر کشور توزیع شده است. ضمن اینکه مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانک مسکن به عنوان بانک عامل با بازپراخت ۱۲ساله به این واحدها تعلق می گیرد و هم اکنون در حال پرداخت است.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش در پایان گفت:‌ با توجه به تماس‌های مکرر فرهنگیان در اقصی نقاط کشور؛ تاکید می‌شود خبر منتشر شده مبنی بر ساخت و ساز ویلاسازی ویژه‌ی فرهنگیان، نه تنها مورد تایید آموزش و پرورش نبوده بلکه هیچگونه ارتباطی به وزارت آموزش و پرورش نداشته و ادارات کل آموزش و پرورش استانهای گیلان و مازندران در این خصوص هیچ نقشی ندارند.

 

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید