کارگران منتظر افزایش 10 درصدی حقوق باشند/ توضیحات یک مقام وزارت کار

طبق توضیحات یک مقام استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر اساس طرح طبقه‌بندی مشاغل حداقل ۱۰ درصد به حقوق و مزایای کارگران اضافه می شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ یک مقام استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: «بدیهی است که با اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، حداقل ۱۰ درصد به حقوق و مزایای کارگران در این واحدها اضافه می‌شود.»

مصطفی کاویانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: با توجه به مواد ۴۹ و ۵۰ قانون کار و آئین نامه‌ها و بخشنامه مرتبط مبنی بر لزوم واحدهای بالای پنجاه نفر کارگر، تهیه و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل از یک طرف و پائین بودن دستمزد با توجه به نرخ تورم از طرف دیگر، فرآیند الزام طرح طبقه‌بندی مشاغل از ابتدای سال جاری در استان قم جدی‌تر از قبل پیگیری و اجرا می‌شود. 

کاویانی اظهار داشت: از آنجا که با قوه قهریه نتایج مطلوبی بدست نمی‌آید و معمولا موجب مقاومت واحدهای تولیدی و ضربه به تولید می‌شود طی جلسات متعدد با مدیران واحدهای مشمول و توضیحات لازم ارائه شده است به طوری که از ابتدای سال جاری تا کنون حدود بیست واحد مبادرت به انعقاد قرارداد با طراحان طبقه‌بندی مشاغل کرده‌اند. 

وی تصریح کرد: آمار فوق از آنجا حائز اهمیت است که در سالیان گذشته حداکثر دو واحد مبادرت به انعقاد قرارداد نموده بودند. 

وی افزود: بدیهی است با این اقدام حداقل ۱۰ درصد به دستمزد و مزایای کارگران در این واحدها اضافه می‌شود که مورد رضایت کارگران نیز خواهد بود.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید