در گفت و گو با جی پلاس؛

اخبار خوب برای فعالان بازار بورس/ کارشناس بازار سرمایه: نقدینگی با شیب ملایمی در حال ورود به بازار است

یک کارشناس بازار بورس از افزایش ورود نقدینگی به بازار سرمایه خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصاد و درآمد جی پلاس: بازار سرمایه پس از رشد در روزهای پایانی خرداد و اوایل تیرماه، وارد یک فاز اصلاحی شد و سپس با ورود جریان نقدینگی مجددا رشد خود را آغاز کرد. 

برای بررسی وضعیت معاملات بازار بورس با مهدی ساسانی کارشناس بازار بورسبه گفت و گو پرداختیم که مشروح آن را در ادامه می خوانید: 

 

مهدی ساسانی در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، با تشریح علل رشد بازار پس از برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت:  یک سری از ریسک هایی که قبل از انتخابات وارد بازار سرمایه شده بود پس از انتخابات تخلیه شد و هین موضوع طبیعتا به بهبود بازار کمک کرد.  با توجه به افت بسیاری از نمادها و کاهش ریسک بازار از این جهت، دیدیم که برخی نمادها رشد خود را آغاز کردند. 

وی افزود: از آنجایی اشتباه سال گذشته در رشد افسار گسیخته برخی نمادها را در خاطرات خود ثبت کرده بودیم، خیلی واضح است که آن اتفاق امکان رخ دادن ندارد و باید به دنبال رشدها و اصلاح های منظم باشیم.  این اتفاق هم اکنون به خوبی در حال رخ دادن است و دیدیم سهم هایی که رشد های 10 تا 40 درصدی که داشتند یک اصلاح مقطعی در بین راه داشتند تا بتواند دست به دست شوند. این اتفاق بسیار خوب است از آن جهت است که از اتفاقات سال گذشته جلوگیری می کند و در ضمن به سهم ها این فرصت را می دهد که همراه با رشدی که خواهد داشت، حق انتخاب و تصمیم گیری را به خریداران خود در خرید و فروش ها داده باشند. 

 

این کارشناس بازار سرمایه همچنین در خصوص ادامه روند بازار گفت: فکر میکنم بازار سرمایه کماکان می تواند جا برای رشد داشته باشد و بعد از یک استراحت کوتاه مدت سهم ها بتواند اعداد بالاتری را ثبت کنند.

نقدینگی در حال ورود به بورس

ساسانی در پاسخ به این سوال که جریان ورود نقدیگی به بازار سرمایه رشد داشته یا خیر، تشریح کرد: یکی از عوامل مهمی که در بازار سرمایه باید به آن توجه کنیم رشد ارزش معاملات است. طبیعتا ما در روزهای گذشته دیدیم ارزش معاملات 5 تا 6 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده بود اگرچه از روزهای اوج مرداد سال 99 یعنی ارزش معاملات 25 تا 30 هزار میلیارد تومان بود فاصله گرفته که آن هم دو دلیل دارد یکی کاهش قیمت ها و دوم شادابی سال گذشته را نداریم.

وی افزود: در روزهای گذشته شاهد این بودیم که با ترس و عدم اطمینان برخی ازسرمایه گذارن اقدام به ورود نقدینگی خود به بازار می کردند و ما شاهد شیب ملایم افزایش ورود نقدینگی به بازار بودیم و این در کنار کاهش سود نرخ بین بانکی باعث افزایش رونق بازار سرمایه خواهد شد. 

دیدگاه تان را بنویسید