جی پلاس؛

چرخ نان خشکی و مهماتی که شهید عابدی کشف کرد!

شهید داوود عابدی که خلقا و خلقا شباهت عجیبی به شهید ابراهیم هادی داشت، مدتی را به عنوان پاسدار بیت امام در جماران بود و مدام از طرف منافقان تهدید می شد...

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: در میان خاطرات مادر شهید داوود عابدی، خاطره او از روزهایی که داوود از پاسداران بیت امام بود جلب توجه می کند، وی اینگونه نقل کرده است:

 

 داوود کمی بعد از شهادت حمید برای حفاظت از بیت امام به جماران رفته بود. برایم تعریف می‌ کرد که منافقان دور تا دور درخت‌ های بلند و تناور جماران کاغذ چسبانده و روی آن فحش نوشته بودند: «تا الان در جبهه بودی و حالا به اینجا آمدی. ببین چه زمانی تو را بکشیم...» پسرم همیشه به من سفارش می‌ کرد در را روی هر کسی باز نکن. من هم یک نردبان گذاشته بودم کنار دیوار خانه و از روی آن می‌ رفتم از بالا نگاه می‌ کردم که چه کسی پشت در است بعد در را باز می‌ کردم. یک بار رفتم دیدم داوود پشت در است. گفت مادرجان بالای نردبان چه می‌ کنی؟! گفتم مراقب بودم، نمی‌ خواستم در را روی هر کسی باز کنم. نمی‌ خواهم منافقین بیایند تو را بکشند. گفت خیالت راحت، من به دست منافقین کشته نمی‌ شوم. همان زمان یک نمکی با چرخ دستی به کوچه ما می‌ آمد. داوود کنجکاو شده بود. یک بار رفت و از او پرسید چه می‌ کنی؟ گفته بود نان خشک می‌ گیرم و نمک می‌ فروشم. داوود با سرنیزه اسلحه‌ اش فرو کرده بود داخل گونی‌ ها متوجه شده بود داخل چرخ دستی اسلحه است. خلاصه آن آقا پا به فرار می‌ گذارد و داوود ایست می‌ دهد، اما او توجهی نمی‌ کند و داوود به سمتش شلیک و او را مجروح می‌ کند. بعد بچه‌ ها او را می‌ گیرند و چرخ دستی را خالی می‌ کنند و می‌ بینند کلی اسلحه زیر چرخ دستی است. گویا با این وسیله مدتی بوده که برای خانه‌ های منافقین اسلحه حمل می‌ کرده. او را بردند و جای همه اسلحه‌ ها را نشان داده بود و کلی اسلحه را که زیر زمین مخفی کرده بودند پیدا شد که الحمدلله این گونه توانستند باند بزرگی از تجهیزات و مهمات منافقین را پیدا کنند. همه‌اش می‌ گفتم داوود جان تو آخر سرت را به باد می‌ دهی. می‌ گفت نگران نباش دعای امام پشت و پناه ماست. پنج، شش ماهی در جماران ماند و بعد مجدد به جبهه رفت.

 

 

۱. شهید داوود عابدی است که مدتی فرماندهی گردان میثم را بر عهده داشت. شهید عابدی در عملیات بدر و در اسفند ۶۳ به شهادت رسید. او شباهت عجیبی به شهید ابراهیم هادی داشت.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید