گزارش جی پلاس از لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱

ایران 3 - بلغارستان صفر| برتری قاطعانه ملی پوشان ؛ مزد اعتماد به جوان‌ها+ عکس/ آمار و حواشی

تیم ملی والیبال در ششمین بازی خود در رقابت های لیگ ملت های والیبال امشب (شنبه) به مصاف بلغارستان رفت و در نهایت ملی پوشان با نتیجه سه بر صفر به برتری دست یافتند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، تیم ملی والیبال مردان ایران در ششمین بازی خود در مسابقات لیگ ملت‌های 2021 امشب (شنبه) از ساعت ۲۲ به مصاف بلغارستان رفت و تیم ملی ایران در نهایت با نتیجه سه بر صفر به برتری رسید.

ست اول؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران

بردیا سعادت بازیکن ۱۹ ساله والیبال کشورمان که در این بازی در ترکیب اصلی قرار داشت موفق شد در نخستین تایم استراحت فنی چهار امتیاز برای ایران دریافت کند. بلغارستان نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۵ به سود خود به پایان برد. در ادامه ایران موفق شده امتیازات عقب افتاده را جبران کند و با درخشش بردیا سعادت دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ به سود ایران همراه شد. ملی پوشان والیبال کشورمان اختلاف امتیاز خود را حفظ کردند تا نخستین ست بازی ۲۵ بر ۲۰ را با پیروزی پشت سر بگذارند.

ست دوم؛ 33 بر 31 به سود ایران

بلغارها همانند ست نخست بازی شروع خوبی در ابتدای ست دوم داشتند و نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۵ به سود آنها به پایان رسید. در ادامه ایران همانند ست نخست موفق شد امتیازات از دست رفته را جبران کند و محمد موسوی با یک کار سرعتی در امتیاز ۱۱ بازی را به تساوی کشاند و دفاع امیرحسین اسفندیار ایران را ۱۲ بر ۱۱ پیش انداخت تا سرمربی بلغارها درخواست تایم استراحت دهد. در ادامه دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به سود بلغارها همراه شد و در ادامه نیز حریف توانست روند امتیازگیری خود را ادامه دهد و در حالیکه ۲۳ بر ۲۰ از ایران پیش بود تعویض‌های الکنو ورق را برگرداند. با ورود امیرحسین اسفندیار و صابر کاظمی به جای بردیا سعادت و پوریا فیاضی ایران یک بار دیگر با زدن سرویس‌های خوب و آبشارهای کاظمی موفق شد کار را برابر کند. رالی جذاب دو تیم تا امتیاز ۳۳ ادامه داشت که در این امتیاز ملی پوشان کشورمان عالی عمل کردند و این ست را ۳۳ بر ۳۱ با برتری به پایان بردند.

ست سوم؛ 25 بر 22 به سود ایران

اواخر ست دوم آلکنو از سعید معروف و صابر کاظمی استفاده کرد، اما برای شروع ست سوم یک بار دیگر وادی و بردیا سعادت را روانه میدان کرد. در امتیاز 8 بر 6 به سود ایران، بازیکنان هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز 16 بر 15 به سود ایران یک بار دیگر بازیکنان هر دو تیم به وقت استراحت فنی رفتند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 22 به سود شاگردان آلکنو تمام شد. به این ترتیب تیم ملی کشورمان توانست چهارمین پیروزی خود را در این دوره از مسابقات کسب کند و هفته دوم را با کسب 3 برد متوالی به پایان برساند.

تیم ملی والیبال کشورمان در هفتمین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های 2021 روز چهارشنبه، 19 خردادماه از ساعت 20:30 مقابل آمریکا قرار خواهد گرفت.

در پایان این مسابقه بردیا سعادت، پشت خط زن تیم ملی والیبال کشورمان توانست 17 امتیاز برای ایران به دست بیاورد و عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان را به خود اختصاص دهد. پس از وی امیرحسین اسفندیار موفق به کسب 11 امتیاز برای ایران شد.

در طرف مقابل هم پارپانوف توانست 11 امتیاز برای تیم ملی والیبال بلغارستان به دست بیاورد.

آمار مسابقه ایران و بلغارستان در لیگ ملت های والیبال

 

آمار دیدار والیبال ایران و بلغارستان

 

 

آمار دیدار والیبال ایران و بلغارستان

 

 

لیگ ملت های والیبال 2021- ایران - بلغارستان

لیگ ملت های والیبال 2021- ایران - بلغارستان

لیگ ملت های والیبال 2021- ایران - بلغارستان

لیگ ملت های والیبال 2021- ایران - بلغارستان

لیگ ملت های والیبال 2021- ایران - بلغارستان

لیگ ملت های والیبال 2021- ایران - بلغارستان

لیگ ملت های والیبال 2021- ایران - بلغارستان

لیگ ملت های والیبال 2021- ایران - بلغارستان

لیگ ملت های والیبال 2021- ایران - بلغارستان

ترکیب ۱۴ نفره تیم ملی والیبال به شرح زیر است؛

رضا عابدینی، سعید معروف، سیدمحمد موسوی، پوریا فیاضی، محمدرضا حضرت‌پور، مسعود غلامی، صابر کاظمی، مرتضی شریفی، علی‌اصغر مجرد، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار و بردیا سعادت مقابل بلغارستان به میدان می‌رود.

در دیدار امشب امیرغفور به دلیل احساس درد در ناحیه شانه با نظر ولادیمر آلکنو استراحت می کند.

محمدرضا تندوران درباره آخرین وضعیت غفور گفت: امیرغفور اکنون وضعیت خوبی دارد و بانظر ولادیمیر آلکنو استراحت می کند تا بتواند در بازی های آینده تیم ملی والیبال ایران را همراهی کند. آلکنو دوست ندارد که مصدومیت غفور تشدید شود و برای همین به او استراحت داده تا این بازیکن برای المپیک مشکل نداشته باشد. گفته می شود که از بازی های بعد، امیر غفور به ترکیب اصلی تیم ملی برخواهد گشت تا به تیم کمک کند.

دیدگاه تان را بنویسید