گزارش جی پلاس از لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱

ایران 3 - ایتالیا 1؛ یک پیروزی ارزشمند مقابل میزبان + عکس/ آمار و حواشی

امروز (جمعه) از ساعت 19 تیم ملی والیبال ایران در رقابت های لیگ ملت های 2021 به مصاف ایتالیا رفت و در نهایت ملی پوشان ایران توانستند با نتیجه 3 بر یک به برتری دست یابند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، هفته دوم مرحله مقدماتی از سومین دوره رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال به میزبانی ایتالیا در حال برگزاری است. تیم ملی والیبال ایران در پنجمین بازی خود امروز از ساعت 19 به مصاف ایتالیا رفت و در نهایت ایران توانست با نتیجه سه بر یک به برتری دست یابد.

ست اول؛ ۲۶ بر ۲۴ به سود ایران

ملی پوشان جوان ایران شروع خوبی در ابتدای ست نخست داشتند و برتری را از آن خود کردند تا نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۴ به سود ایران همراه شود. کار خوب ایران در دفاع برتری ۵ امتیازی را به همراه داشت تا تیم ملی ۱۲ بر ۸ پیش باشد. در ادامه دریافت ضعیف و اشتباهات ایران در سرویس اختلاف امتیاز را به عدد دو کاهش داد و دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به سود ایران همراه شد. درخشش گابریل نیلی، پشت خط زن ایتالیا در سرویس و آبشار باعث شد کار در امتیاز ۲۰ برابر شود. بازی برابر طی شد و در نهایت ست نخست با برتری ۲۶ بر ۲۴ به سود ایران همراه شد.

ست دوم؛ 29 بر 27 به سود ایران

حملات بازیکنان ایتالیا در ست دوم، همچنات موثرتر از ایران بود، ضمن اینکه بیشتر شدن اشتباهات بازیکنان ایران، سبب شد، میزبان لیگ ملت‌ها، اندک برتری خود را تا امتیازات پایانی این ست حفظ کند. میثم صالحی در این ست جای امیرحسین اسفندیار را گرفت و 2 امتیاز بسیار مهم نیز کسب کرد. سرویس و در پی آن دفاع خوب بازیکنان ایران، امتیازات را در پوئن 24 به تساوی کشاند.  ست دوم با نتیجه 29 بر  27 به سود ایران تمام شد. امتیاز 29 با اسپک صالحی از منطقه 4 به دست آمد.

تیم ملی ایران در پایان ست دوم، 25 امتیاز از حمله، 8 امتیاز از دفاع روی تور، 4 پوئن سرویس و 18 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و بازیکنان ایتالیا نیز 30 امتیاز از حمله، 2 امتیاز از دفاع روی تور، 4 پوئن سرویس و 15 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود ایتالیا

 ایتالیا در ست سوم شروع خوبی داشت و موفق شد با نتیجه ۴ بر ۲ از ایران پیش بیفتد، سرویس‌های خوب غلامی یک بار دیگر کار را در امتیاز ۵ به تساوی کشاند اما در نهایت ایتالیا نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۵ پیروز به اتمام رساند.  ایتالیایی‌ها در ادامه اختلاف امتیاز را به عدد ۳ افزایش دادند تا دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ به سود میزبان همراه شود. با شروع بازی ایتالیایی ها روند امتیازگیری خود را ادامه دادند تا حساب کار ۲۰ بر ۱۵ به سود آنها همراه شود، الکنو پس از اختلاف ۵ امتیازی تقاضای وقت استراحت داد تا در بازی ایجاد وقفه کند.  در ادامه الکنو رضا عابدینی را به جای صابر کاظمی وارد زمین کرد و سرویس‌های خوب عابدینی باعث شد تا اختلاف امتیاز کاهش یابد و در نتیجه کار ۲۳ بر ۲۰ به سود ایتالیا همراه شود.  در نهایت ست سوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود ایتالیا به پایان رسید تا کار به ست چهارم کشیده شود.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران
در شروع ست چهارم ملی‌پوشان جوان ایران برتری را از آن خود کردند تا نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۵ به سود ایران همراه شود. سرویس‌های خوب صابر کاظمی در ادامه، روند امتیازگیری ایران را افزایش داد تا بازی ۱۱ بر ۷ به سود ملی پوشان کشورمان ادامه داشته باشد و سرمربی تیم ملی ایتالیا مجبور به تقاضای تایم استراحت دهد. دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۱ به سود تیم ملی ایران پایان یافت. در نهایت ست چهارم با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران به پایان رسید تا ملی پوشان کشورمان با نتیجه سه بر یک پیروز این دیدار شوند.

در پایان این مسابقه صابر کاظمی، پشت خط زن تیم ملی والیبال کشورمان با کسب 24 امتیاز توانست عنوان امتیازآورترین بازیکن بازیکن میدان را به خود اختصاص دهد. پس از وی علی اصغر مجرد موفق به کسب 10 امتیاز برای ایران شد. 

در طرف مقابل هم گابریل نلی 20 امتیاز برای ایتالیا به دست آورد و یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیمش بود.

تیم ملی والیبال ایران در ششمین و آخرین بازی هفته دوم فرداشب از ساعت ۲۲ مقابل بلغارستان صف آرایی خواهد کرد.

آمار دیدار والیبال ایران و ایتالیا

آمار دیدار والیبال ایران و ایتالیا

 

لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱/ ایران - ایتالیا

لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱/ ایران - ایتالیا

لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱/ ایران - ایتالیا

لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱/ ایران - ایتالیا

لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱ تیم ملی والیبال ایران ایران و ایتالیا

لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱ تیم ملی والیبال ایران ایران و ایتالیا

لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱ تیم ملی والیبال ایران ایران و ایتالیا

لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱ تیم ملی والیبال ایران ایران و ایتالیا

 ترکیب 14 نفره تیم ملی والیبال ایران؛

میلاد عبادی‌پور، رضا عابدینی، سعید معروف، سیدمحمد موسوی، پوریا فیاضی، محمدرضا حضرت‌پور، مسعود غلامی، صابر کاظمی، علی‌اصغر مجرد، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار و بردیا سعادت مقابل ایتالیا به میدان می‌رود.

 امیر غفور، پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران که به دلیل مصدومیت های جزیی در بازی مقابل کانادا هم غایب بود به بازی امروز هم نرسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید