اعتراض یحیی به زمان سوپرجام| گل محمدی: به هر ساز سازمان لیگ رقصیدیم

سرمربی پرسپولیس می‌گوید که زمان سوپرجام مناسب نیست چرا که بازیکنان ملی پوش تیمش بعد از بازگشت به ایران نیاز به استراحت دارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در حاشیه تمرین امروز (چهارشنبه) تیمش اظهار کرد: ما یک تعطیلی یک هفته‌ای داشتیم که لازم بود. این تعطیلی بعد از یک سال رقم خورد که اجباری و به خاطر بازی‌های تیم‌ملی بود. این تعطیلات لازم و به موقع بود. فشار زیادی در این یک سال در لیگ قهرمانان، لیگ و جام حذفی به بازیکنان وارد شد. این سومین جلسه تمرینمان پس از تعطیلی است و برنامه خوبی داریم تا به شرایط مسابقه برگردیم.

او درباره مشکلات مالی باشگاه و شکست در پرونده‌ها که اعلام می‌شود، گفت: ما دوست داریم تمرکزمان روی تمرین و مسابقات باشد ولی این مسائل برای همه ما آزاردهنده است. متاسفانه این مشکلات قبلا هم بوده و الان هم وجود دارد ولی الان مبلغش بیشتر شده است. خیلی از این فشارها را بازیکنان تحمل کردند تا باشگاه به مشکل نخورد. آن‌ها ماه‌ها پول نگرفتند تا باشگاه بدهی‌هایش را بدهد. بازیکنان از خودگذشتگی زیادی برای حل مشکلات باشگاه داشتند و باید از آن‌ها تشکر کرد ولی در هر صورت این از خودگذشتگی هم حد و حدودی دارد. خصوصا آخر فصل که حساسیت و فشردگی مسابقات زیاد می‌شود باید فکری به حال بازیکنان شود.

سرمربی پرسپولیس درباره تمدید قراداد خودش و بازیکنان توضیح داد: ما باید برنامه خوبی داشته باشیم تا فصل بعد هم تیمی خوب در اختیار داشته باشیم. لیگ قهرمانان آسیا شوخی بردار نیست و باید با تیمی آماده و کامل به مسابقات برویم تا انتظارات را برآورده کنیم. از همین الان باید به فکر آن مسابقات باشیم. ما برنامه‌ای داشتیم که با بازیکنان مدنظر تمدید شود و صحبت‌های خوبی با آن‌ها انجام شده است ولی در هر صورت آن‌ها هم مشکلاتی دارند که باید رفع شود. باید تعامل دو طرفه بین باشگاه و بازیکنان باشد تا با تیمی خوب راهی مسابقات شویم که کار سختی است. این بازیکنان باکیفیت هستند و بین تیم‌های ایرانی و خارجی، خواهان زیاد دارند. باید جلسات خوبی برای تمدید قرارداد آن‌ها داشته باشیم. این صحبت‌های من راجع به همه بازیکنان از جمله کنعانی‌زادگان بود.

گل محمدی درباره بازی سوپرلیگ و برنامه ریزی سازمان لیگ گفت: ما یک سال است که در بحث برنامه ریزی اذیت می‌شویم. به هر ساز سازمان لیگ رقصیدیم و مسابقات پرفشاری را انجام دادیم و با هر برنامه‌ریزی بازی کردیم. در باتلاق ورزشگاه نساجی بازی کردیم و اکنون هم انتظار داریم که مساوات وجود داشته باشد. ما به دنبال این نیستیم که همیشه به نفع ما باشد اما همیشه هم به ضررمان نباشد.

او ادامه داد: در حال حاضر 6 بازیکن در تیم ملی داریم ولی برای ما 30 خرداد بازی گذاشته اند اما تیم‌های دیگر یک بازیکن دارند و یک روز بعد از ما بازی دارند. این چه معنی دارد؟ بازیکنان خیلی زود به تمرینات برسند، بیست و ششم است که خسته و کوفته‌اند. تکلیفمان با بازیکنان تیم ملی که در فشردگی زیاد قرار دارند چیست و چگونه باید از بازیکنان‌مان استفاده کنیم؟ آن‌ها نباید تمرین یا استراحت داشته باشند؟

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه "دست به جریمه مسئولان ما خوب است و تا یک حرفی می‌زنیم جریمه سنگین می‌کنند،" گفت: نمی‌دانم چگونه باید صحبت کنیم که جریمه نشویم و حق‌مان را هم بگیریم.

او درباره صحبت‌هایی حمید مطهری، دستیارش درباره این‌که نتایج جایی غیر از زمین فوتبال رقم می‌خورد، بیان کرد: من نمی‌خواهم ماهیت لیگ و فوتبال را زیر سوال ببرم چون همیشه دنبال عدالت بودیم و دنبال این هستیم که همه چیز عادلانه برگزار شود. هیچوقت دنبال حواشی نبودیم و نخواهیم بود و به فوتبال و هواداران احترام می‌گذاریم. تا امروز هرچیزی هم که گفتند انجام دادیم اما حداقلش این است که در برنامه ریزی عدالت برقرار شود و فقط روی ما فشار نباشد.

گل محمدی خطاب به سهیل مهدی گفت: در برنامه‌ریزی‌ها ببینید چه تیمی زودتر و چه تیمی دیرتر بازی کرده است و ما فقط می‌خواهیم همه چیز عین عدالت و مساوات باشد. تعداد بازی‌ها با هم برابر باشد، این انتظار زیادی نیست و امیدوارم که دوستان این را لحاظ کنند. ما نمی‌خواهیم صحبت کنیم اما می‌گویند فلانی می‌خواهد شلوغش کند. اصلا اینگونه نیست و ما فقط به دنبال عدالت هستیم.

گل‌محمدی در پاسخ به این سوال که آیا از لیگ ستارگان قطر پیشنهاد دارد یا نه، اظهار کرد: الان شرایط را به شکلی نمی‌بینم که درباره این مسائل صحبت کنم ولی پیشنهاداتی وجود دارد که من به خاطر تیم از آن‌ها تشکر کردم و پاسخم منفی بود. من نمی‌خواهم راجع به این مسائل صحبت کنم و اسم تیم را هم نمی‌آورم.

او در پاسخ به این سوال که آیا رادو دیگر به پرسپولیس برنمی‌گردد، گفت: او امروز باید به تمرینات می‌آمد و پیگیر قضیه هستیم. ما به دروازه‌بان جوان‌مان زنگ زدیم تا به تمرین بیاید و تمرینات ما شکل بگیرد. رادو دروازه‌بان خوبی است و دلیلی ندارد که این مشکلات برای یک بازیکن پیش بیاید. از آقای سمیعی خواستم که مشکلات او برطرف شود و ایشان پیگیر این موضوع هستند.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا همچنان مشکلش با صداوسیما پابرجاست، بیان کرد: من با کلیت صداوسیما مشکلی ندارم و آن‌ها هم دوستان قابل اعتمادی هستند. چند برنامه خاص هستند که شمشیر را از رو برای ما بسته‌اند. منظور من برنامه‌های فوتبال برتر، شب‌های فوتبالی و برنامه شبکه پنج است. ما با این برنامه‌ها مشکلی داریم و به باقی دوستان احترام می‌گذاریم.

گل‌محمدی درباره شرایط تیم‌ملی توضیح داد: ما تیم خوبی در اختیار داریم و دستمان پر است تا تاکتیک‌های مختلف را اجرا کنیم. نگرانی‌ای که خود من دارم این است که تیم‌ملی در بحث بازی تدارکاتی به مشکل خورد و عقب است. خوشبختانه بازی اولمان با هنگ‌کنگ می‌تواند تدارکاتی باشد ولی این که چرا بازی تدارکاتی نکردند برای خود من هم سوال است زیرا باید با هماهنگی وارد این مسابقات می‌شدند. به هر حال برای اسکوچیچ و بازیکنان تیم‌ملی آرزوی موفقیت داریم چون صعود تیم‌ملی به سود همه ماست.

دیدگاه تان را بنویسید