چرا زیر چشم‌ها تیره می‌شود؟

تیرگی زیر چشم‌ها یکی از مسائلی است که زیبایی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ بنابراین با آگاهی می‌توانید از بروز آن پیشگیری کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیرگی و چین و چروک زیر چشم یکی از مسائلی است که بعضی افراد را آزار می‌دهد و در چهره این افراد تاثیر می‌گذارد. آگاهی از دلایل تیرگی زیر چشم‌ها می‌تواند به خوبی از ایجاد این مشکل پیشگیری کند و دیگر نیاز به استفاده از مواد شیمیایی که باعث آسیب به پوست و چشم‌ها می‌شود، نباشد.

یکی از دلایل شایع آن بی‌خوابی یا بدخوابی است. خستگی  باعث می‌شود رگ‌های خونی گشاد بشوند و پوست ظریف ناحیه پلک‌ها، رگ‌های ناحیه زیر چشم را واضح‌تر نشان بدهد، از جمله  زمانی که خستگی با استرس هم همراه باشد.

 بعضی دارو‌ها و مواد شیمیایی نیز تاثیر گذار هستند. بعضی از قطره‌های چشمی باعث می‌شود رنگدانه‌های پوست اطراف چشم بیشتر بشوند و تیرگی زیر چشم نمایان‌تر شود.

 رژیم غذایی بسیار مهم است و علاوه بر سلامتی در تیرگی زیر چشم هم اثرگذار است. رژیم نامتعادل، مصرف زیاد نمک یا مواد غذایی کافئین دار، مخصوصاً در شب، باعث احتباس مایع و ظاهر شدن حلقه‌های تیره زیر چشم‌ها می‌شود.

 یکی از عواملی که در روز‌های آفتابی به وفور وجود دارد، نور خورشید است، زیاد قرار گرفتن زیر نور خورشید باعث تولید ملانین بیشتری می شود و نتیجه‌اش تیره شدن پایین چشم‌هاست.

بعضی مواد شیمیایی نیز با واکنش آلرژیک تیرگی زیر چشم را به همراه دارند مانند کانسیلر‌ها. مواد آلرژی زا باعث ترشح هیستامین می‌شوند و هیستامین هم گشادکننده رگ‌ها است، اگر خارش چشم داشته باشید و به صورت مداوم چشم‌ها را بمالید، ممکن است پای چشم‌هاتون تیره بشود.

از دیگر علت‌های تیرگی چشم‌ها می‌توان به تغییرات هورمونی یا افزایش سن، از طرفی کمبود آهن، درماتیت آتوپیک، اگزما و کاهش چربی اطراف چشم‌ها اشاره کرد.

برای پیشگیری از تیرگی چشم بهتر است قبل هرگونه اقدام با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید