برای از بین بردن چربی شکم این مواد غذایی را مصرف کنید

دانشمندان آمریکایی می‌گویند مصرف برخی مواد غذایی می‌تواند باعث کاهش چربی شکم شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از اکسپرس، چاقی یکی از معضلات بزرگ جوامع صنعتی است. چاقی شکمی یکی از رایج‌ترین موارد چاقی است که علاوه بر ایجاد مشکلات سلامتی مانند مقاومت در برابر انسولین و بروز بیماری دیابت نوع ۲، می‌تواند تناسب اندام و ظاهر فرد را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ با این حال، روش‌های ساده و موثری برای کاهش سطح چربی‌های شکم وجود دارد. یکی از این راهکار‌ها استفاده از سبزیجات است.

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد تجمع چربی در شکم ارتباط مستقیمی با میزان کلسیم بدن دارد. به هر میزان که سطح کلسیم در دسترس بدن بالا باشد، خطر تجمع چربی در شکم کاهش می‌یابد. از این رو، استفاده از سبزیجات دارای برگ‌های سبز مانند اسفناج و کلم سبز می‌تواند باعث کاهش چربی شکم شود.

اسفناج یکی از منابع غنی از کلسیم است به طوری که در هر یک فنجان از آن معادل ۲۵۰ میلی گرم کلسیم وجود دارد. فراتر از این موضوع، اسفناج دارای آنتی اکسیدانی به نام آلفا- لیپوک اسید است که می‌تواند اثرگذاری انسولین در افراد مبتلا به دیابت را افزایش دهد. تحقیقات نشان داده است مصرف سبزیجات باعث کاهش سطح گلوکز خون می‌شود. هر یک فنجان کلم سبز نیز دارای ۲۶۸ میلی گرم کلسیم است.

دانشمندان آمریکایی در یک پژوهش اقدام به سنجش میزان مصرف کلسیم و کاهش چاقی شکمی کردند. در این تحقیقات به افراد چاق و کسانی که از اضافه وزن رنج می‌بردند و در محدوده ۴۰ سالگی قرار داشتند آب پرتقال غنی از کلسیم داده شد.

در سوی دیگر، به یک گروه با همین شرایط آب پرتقال بدون کلسیم تجویز شد. محققان پس از ۱۶ هفته مشاهده کردند افرادی که از آب پرتقال غنی از کلسیم استفاده کرده بودند به طور قابل ملاحظه‌ای از حجم چربی‌های شکمی شان نسبت به گروه دوم کاسته شده بود.

البته نباید این نکته را فراموش کرد که کلسیم و ویتامین D به طور مستقیم روی یکدیگر تاثیرگذارند. ویتامین D و کلسیم با یکدیگر جذب می‌شوند و چاقی شکمی در واقع ناشی از کمبود هر دو این موارد است. قارچ‌ یکی از منابع غنی ویتامین D محسوب می‌شود که می‌توانید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

دانشمندان دانشگاه هاروارد تاکید دارند برای داشتن تناسب اندام و سلامتی بدن داشتن یک رژیم غذایی متعادل ضروری است. برای کاهش چربی‌های شکمی در کنار باید‌های غذایی، افراد برخی مواد غذایی را نیز نباید مصرف کنند. برای مثال، نوشیدنی‌های شیرین حاوی قند فروکتوز به راحتی باعث چاقی شکمی می‌شوند.

از دیگر عواملی که می‌تواند باعث کاهش سطح چربی شکمی شود می‌توان به عدم استعمال دخانیات و داشتن یک خواب مناسب و آرام در طول شب اشاره کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید