گزارش جی پلاس؛

آخرین اخبار از تحصن کارگران معدن منوجان: اظهار نظر جنجالی استاندار کارگران را ناراحت کرد/ تجمع خانواده های کارگران مقابل شهرداری نودژ آسمینون/ سکوت عجیب وزرای کار و صمت

تحصن کارگران معدن منوجان هم چنان ادامه دارد. درحالی که مشکل کارگران منوجانی می تواند با دخالت مقامات مسئول بالادستی رفع بشود اما با سکوت آنها، هر ساعت گره ماجرا کورتر می شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصاد و درآمد جی پلاس: بیش از 48 ساعت از تحصن صدها کارگر معدن آسمینون منوجان در تونلی واقع در کریدور بندرعباس- کرمان می گذرد و تاکنون مسئله خاتمه پیدا نکرده است. 

استاندار کرمان که روز گذشته در چندکیلومتری تحصن حضور داشت و از مراجعه به محل تحصن کارگران معترض خودداری کرده و امروز در جلسه ای بستن جاده را باج خواهی خواند. اگرچه ویدئوی اظهارات او به مذاق معترضین خوش نیامده اما زینی وند همچنین از تشکیل یک کمیته حقیقت یاب خبر داده است.

پیش از ظهر امروز برخی خانواده ها و اهالی بخش نودژ منوجان، مقابل برخی ادارات دولتی دست به تجمع زدند.

بنابر گزارش های قبلی، مطالبه کارگران تغییر پیدا کرده است و آنان هم اکنون پایان تحصن را به خلع ید از رییس شرکت بهره بردار معدن منوط کرده اند. کارگران همچنین پیشنهاد انعقاد قرارداد دوماهه برای بازگشت موقت به کار را رد کرده اند. 

به گفته کارگران این معدن یکی از بزرگترین و پردرآمد ترین معادن کرومیت خاورمیانه به شمار می رود که مشکلات آن از زمانی آغاز شد که شرکت بهره بردار از افزایش سهم دولت از معدن ابراز نارضایتی کرده است اما کارگران معتقدند با توجه به افزایش قیمت دلار و کرومیت در سال های گذشته شرکت بیش از همیشه در حال سوددهی است و افزایش سهم دولت تاثیری بر درآمد های آن ندارد. 

نکته مهم اما سکوت وزرای صمت و کار، رفاه و تعاون است.

درحالی که مشکل کارگران منوجانی می تواند با دخالت مقامات مسئول بالادستی رفع بشود اما با سکوت آنها، هر ساعت گره ماجرا کورتر می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید