جی پلاس؛

تجمع اعتراضی کارگران بیکار شده معدن آسمینون منوجان

کارگران بیکار شده معدن آسمینون منوجان در اعتراض به عملی نشدن وعده ها درباره وضعیت خود دست به تجمع زدند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصاد و درآمد جی پلاس: صدها کارگر معدن آسمینون منوجان واقع در جنوب استان کرمان پس از ماه ها بلاتکلیفی، عدم پرداخت حقوق فروردین و حق بیمه که در نهایت به بیکاری آنها در سال جاری انجامید، دست به تجمع اعتراضی زدند. 

تعداد کارگران بیکار شده این معدن بیش از 1200 نفر هستند که در سال های اخیر دچار مشکلات بزرگی ناشی از بی توجهی مدیریت معدن بوده که علاوه بر آن نبود ایمنی در کارگاه این معدن تا کنون جان سه کارگر را گرفته است. 

پیش تر از این کارگران در جریان یک اعتراض دیگر، جاده اصلی منوجان را بسته بودند که با پا درمیانی مسئولین دولتی استان کرمان قائله ختم شده بود و اما پس از بی نتیجه بودن مذاکرات شورای کارگری این معدن و وعده های مسئولین، افراد بیکار شده مجددا با حضور در یکی از خیابان های منوجان دست به تجمع زدند و شعارهایی را علیه مدیریت معدن و مسئولین شهرستان سر دادند.

 

محمودی کندر فرماندار منوجان در پاسخ به تماس خبرنگار جی پلاس درخصوص وضعیت اعتراض کارگران، اظهار کرد به دلیل حضور در جلسه شورای تامین شهرستان تا زمان نامعلومی قادر به پاسخگویی نیست.

ویدئوی دیگر از تجمع کارگران معدن آسمینون منوجان کرمان:


 

صرفنظر از اینکه مشکلات پیش آمده متوجه بهره بردار بخش خصوصی یا مسئولین دولتی است، در این روزها که مردم گرانی های غیر قابل تحملی را مشاهده می کنند عدم پرداخت حقوق ماه های قبل کارگران و عدم تمدید قرارداد آنان غیرقابل قبول و توجیه ناپذیر است که بایستی در سریع ترین زمان ممکن حل  و فصل شود. 

حجم ویدیو: 5.30M | مدت زمان ویدیو: 00:00:13 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید