توئیتر حساب کاربری یک خبرنگار فلسطینی را از دسترس خارج کرد

توئیتر حساب کاربری یک خبرنگار فلسطینی-آمریکایی را از دسترس خارج کرد و به مدت ۱۲ ساعت قابلیت توئیت، بازنشر و لایک کردن وی را محدود کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از ورج، سه شنبه هفته گذشته «مریم البرغوثی»، یک ژورنالیست مشهور فلسطینی- آمریکایی که به طور زنده تظاهرات در نزدیکی اورشلیم را گزارش می‌کرد، به طور ناگهانی و مرموز در توئیتر خاموش شد.

توئیتر حساب کاربری یک خبرنگار فلسطینی را از دسترس خارج کرد

به جای تمام توئیت های او این پیام دیده می‌شد: حساب کاربریMariamBarghouti به طور موقت از دسترس خارج شده زیرا سیاست‌های توئیتر را نقض کرده است.

البته بعداً اعلام شد حساب کاربری وی به اشتباه از دسترس خارج شده و توئیتر به سرعت اشتباه خود را اعتراف و حساب این خبرنگار را احیا کرد. در حالی که به نظر نمی رسد این رویداد اشتباه نبوده است چراکه این پلتفرم با توجه به قوانین خود، می تواند توئیت های کاربر را ناپدید و فعالیت وی را محدود کند.

در بخش سیاست «نیاز به ادیت محتوا یا پروفایل» این پلتفرم آمده است: اگر پروفایل یا محتوای یک حساب کاربری با سیاست‌های ما همخوانی نداشته باشد، ما به طور موقت آن را از دسترس خارج می‌کنیم و از فرد می‌خواهیم محتوا یا اطلاعات پروفایل خود را با توجه به همخوانی با قوانین ما اصلاح کند.

به بیان ساده‌تر اگر عکس پروفایل یک کاربر یا هر تصویر دیگری در پست‌های وی با استانداردهای توئیتر همخوانی نداشته باشد، نه تنها تصویر بلکه کل حساب کاربری فرد را سانسور می‌شود تا وی محتوا را اصلاح کند.

در این میان با توجه به اسکرین شات هایی که در اختیار این رسانه قرار گرفته، توئیتر قابلیت ارسال توئیت، دنبال کردن و پسند کردن این خبرنگار فلسطینی را به مدت ۱۲ ساعت محدود کرد. هنوز مشخص نیست چرا حساب کاربری مریم البرغوثی به اشتباه سانسور شده و توئیتر نیز نتوانست صریحاً اعلام کند این اقدام یک اشتباه انسانی یا خطا در سیستم خودکار بوده است.

دیدگاه تان را بنویسید