معرفی هیوندای سانتافه و مقایسه با کیا اسپورتیج+ مشخصات فنی و تصاویر

حداکثر سرعت خودروی هیوندای سانتافه190کیلومتر بر ساعت و کیا اسپورتیج180 کیلومتر بر ساعت است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هیوندای سانتافه با کیا اسپورتیج SL  است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.    

معرفی هیوندای سانتافه:

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ هیوندای سانتافه، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۳ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۳۵۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۸۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۴۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۲۵۰ دور در دقیقه است.

هیوندای سانتافه

 

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار شیف ترونیک استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۹ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۱.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۶ لیتر است.

هیوندای سانتافه

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم ترمز پارک الکترونیکی EPB، حافظه تنظیم صندلی، سیستم Smart Key، سیستم استارت دکمه‌ای، گرمکن صندلی برای ۴ سرنشین، آینه‌های الکتروکرومیک، روکش چرمی صندلی‌ها، کروز کنترل، چراغ‌های LED در جلو و عقب و چراغ زنون در جلو، رینگ ۱۷، ۱۸ و یا ۱۹ اینچی، سقف پانوراما، دوربین عقب، نشان دهنده باد لاستیک‌ها، سیستم کمکی در سربالایی HAC و سیستم ترمز کمکی در سرپایینی DBC اشاره کرد.

هیوندای سانتافه

معرفی کیا اسپورتیج SL:

کیا اسپورتیج SL، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۳۶۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۲۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

کیا اسپورتیج

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۶ لیتر است.

کیا اسپورتیج

از جمله امکانات این خودرو می توان به سقف پانوراما،  رینگ‌های ۱۸ اینچی، آینه‌ها تاشوی برقی و مجهز به گرمکن و چراغ راهنما، دوربین دید عقب، سنسور عقب، سنسور نور (روشن شدن خودکار چراغ‌ها)، شیشه‌های ضد آفتاب، کلید هوشمند و استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، آینه وسط الکتروکرومیک و همراه با نمایشگر دوربین عقب و خطوط راهنمای پارک اشاره کرد.

کیا اسپورتیج

همچنین این خودرو مجهز به گرمکن صندلی سرنشینان جلو، نمایشگر‌های سوپرویژن، سیستم مدیریت پیمایش (Trip Computer)، روکش چرمی صندلی‌ها، روکش چرمی دسته دنده، تهویه صندلی راننده، پشت سری‌ها با قابلیت عکس‌العمل در برابر ضربه، باز شدن اتوماتیک قفل درب‌ها در هنگام تصادف است.

خودرو
هیوندای سانتافه کیا اسپورتیج SL
کشور سازنده
کره جنوبی کره جنوبی
سال (طراحی)
2013 2011
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
2359سی سی 2360سی سی
حداکثر قدرت
188 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه 177 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
245 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه 227 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 دنده خودکار شیف ترونیک 6 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
10.9 ثانیه 10.4 ثانیه
حداکثر سرعت
190 کیلومتر در ساعت 180 کیلومتر در ساعت
وزن
1568 کیلوگرم 1588 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4689 طول - 1880 عرض - 1679 ارتفاع 4440 طول - 1854 عرض - 1636 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2700 میلیمتر 2639 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
11.1 لیتر در هر صد کیلومتر 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
66 لیتر 66 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 5 یورو 4
ترمز و پایداری
ESC - ABS - TCS - VSM - EBD ESP - ABS - سیستم کنترل اتوماتیک ترمز در سراشیبی (DBC) - سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)
کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو - کیسه های هوای جانبی - کیسه هوای پرده‌ای مجموعا 6 کیسه هوا
سیستم صوتی
سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 - ورودی USB و AUX و iPod - مجهز به 6 بلندگو - صفحه نمایش 4.2 اینچی سیستم صوتی حرفه‌ای با قابلیت پخش CD، MP3 و دارای پورت USB، iPod، AUX و CDC - کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

دیدگاه تان را بنویسید