همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران چطور می تواند دائمی شود؟

یکی از بازنشستگان مشهدی در این رابطه می‌گوید: «دائمی شدن همسان سازی» نیاز به بودجه و اعتبار دارد. این اعتبار باید توسط دولت تامین شود. دولت از محل خزانه، اعتبار همسان‌سازی دائمی را به سایر صندوق‌ها می‌پردازد. ما توقع داریم لااقل بدهی سازمان را بدهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بازنشستگان مشهدی ضمن تشکر بابت اجرای متناسب‌سازی دور دوم، خواستار پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی شدند.

انجام صحیح و کامل تعهدات بیمه‌ای و مالی سازمان تامین اجتماعی در گرو پرداخت بدهی‌های دولت به این صندوق بیمه‌گر است. بازنشستگان مشهدی با بیان اینکه اگر قرار باشد بهبود معیشت بازنشستگان کارگری تداوم داشته باشد و مسیری را که در ماه‌های اخیر طی کرده‌ایم با قدرت بیشتر به پیش ببریم، نیازمند توجه و مسئولیت‌پذیری دولت هستیم.

 

دولت بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است

 

این بازنشستگان افزودند: دولت بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و به صورت قطره چکانی این مطالبات را پرداخت می‌کند. یکی از دلایلی که بازنشستگان کارگری ماه‌ها در انتظار اجرای متناسب‌سازی ماندند، همین تعلل دولت در پرداخت مطالبات است. ما انتظار داریم در سال ۱۴۰۰ دولت بدهی خود به سازمان را به صورت کامل و با کیفیت بالا ترجیحاً کاملاً نقدی بپردازد تا مسیر بهبود معیشت کارگران بازنشسته ادامه داشته باشد.

 

دائمی شدن همسان سازی نیاز به بودجه و اعتبار دارد

 

محمدی، یکی از بازنشستگان مشهدی در این رابطه می‌گوید: «دائمی شدن همسان سازی» نیاز به بودجه و اعتبار دارد. این اعتبار باید توسط دولت تامین شود. دولت از محل خزانه، اعتبار همسان‌سازی دائمی را به سایر صندوق‌ها می‌پردازد. ما توقع داریم لااقل بدهی سازمان را بدهد. اگر قرار نیست از خزانه سهمی برای بازنشستگان کارگری در نظر بگیرند، لااقل بدهی‌ها را به موقع و به صورت نقدی بپردازند.

این بازنشسته ادامه می‌دهد: در قانون بودجه ۱۴۰۰ مقرر شده دولت ۸۹ هزار میلیارد تومان بابت بدهی خود به سازمان بدهد؛ توقع داریم لااقل همین مبلغ را به صورت نقدی بپردازند تا خدای نکرده اختلال یا نارسایی در مسیر اجرای متناسب‌سازی پیش نیاید.

این بازنشستگان در عین حال، از همه افراد، تشکل‌ها و فعالانی که در مسیر اجرای متناسب‌سازی تلاش کردند، تشکر کرده و اعلام کردند: بعد از سال‌ها وضعیت بازنشستگان کارگری تا حدودی بهبود یافت. هنوز راه درازی در پیش داریم و امیدواریم مطالبه‌گری همچنان با قدرت تمام ادامه داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید