جی پلاس/ به مناسبت سالروز رحلت؛

توصیه آیت الله شبیری زنجانی برای داشتن روزگاری خوش چیست؟

آیت الله سید احمد شبیری زنجانی در بیست و نهم ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۳ رحلت کرد. ایشان در بخشی از وصیتنامه اش آورده: از فروع آزادی یکی هم این است که نه جلال باشند و نه ذو الجلال.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، آیت الله سید احمد شبیری زنجانی، در بیست و نهم رمضان المبارک سال ۱۳۹۳ قمری رحلت کرد. در بخشی از وصیت‌نامه ایشان آمده است:

 

   ... در زندگی نیز هر چه بتوانید شاد و آزاد باشید تا روزگار را به خوشی و راحتی بگذرانید و الا با قید موهومات خود را به بند انداخته، سلب آسایش از خود خواهید کرد، 

  یکی از گرفتاران بیماری کبر را دیدم که شکایت از اوضاع درونی خود داشت می گفت: شب ها خوابم نمی برد، فکر نمی گذارد خواب به چشمم بیاید. (کدام فکر؟ همین فکر موهومات که فلانی چرا بالاتر از من بنشیند و جلوتر از من برود، اینگونه غصه و اندوه، خواب را بر چشم او حرام کرده) 

سفارش مهم من این است که اینگونه موهومات را بر خود راه ندهید، بگذارید که هر که میل دارد بالاتر از تو بنشیند بنشیند، جلوتر از تو برود، در بند آن مباش.

   از فروع آزادی یکی هم این است که نه جلال باشند و نه ذو الجلال، به این معنی که نه دنبال کسی راه بیفتند که جلال او باشند و نه کسی را به دنبال بیندازند که ذوالجلال او باشند، اگر به این روش رفتار کردند به راحتی زندگانی خواهند کرد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید