جی پلاس؛

بایدها و نبایدهای برگزاری یک تورنمنت مهم جهانی؛ لغو می شود یا ...؟

در فاصله دو ماه مانده به برگزاری المپیک و شرایط اضطراری در ژاپن کمیته بین المللی المپیک همچنان به برگزاری این تورنمنت اصرار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، مونا کلهران مقدم؛ ماجرای پیچیده برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو در شرایطی که بیش از یکسال است تمام جهان درگیر پاندمی کرونا است، حالا پیچیده تراز قبل شد.

المپیک 2020 که قرار بود سال گذشته در مرداد ماه در ژاپن برگزار شود به علت اپیدمی کرونا به تعویق افتاد و پس از حرف و حدیث های فراوان به مرداد ماه امسال موکول شد. رقابتی که هنوز در برگزاری آن شک و شبهه های بسیاری وجود دارد.

نمی توان این موضوع را نادیده گرفت که بیشترین استرس در این روزها متوجه ورزشکاران است که از یک سو تمام فکر و ذهنشان باید متمرکز بر تمریناتشان باشد و از سویی دیگر به این فکر کنند که آیا المپیک ژاپن دوباره لغو می شود یا خیر؟

کمیته بین المللی المپیک برای اینکه خیال ژاپنی ها و به خصوص مردم معترض را راحت کند با  شرکت فایزر و بیونتک قراردادی امضا کرد تا ورزشکاران در بدو ورود به توکیو واکسینه شوند. با این حال حتی این اتفاق هم باعث نشد تا اعتراض خیلی از مردم ژاپن فروکش کند و هر روز بر تعداد نفراتی که طومار لغو المپیک را امضا کرده اند اضافه می شود.

نکته اینجاست که به اوج رسیدن کرونا در توکیو حتی سفر توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک را هم تحت تاثیر قرار داده است. امروز خبری مبنی بر اینکه سفر باخ برای بررسی اوضاع ژاپن به دلیل بیماری کرونا ممکن است به تعویق بیفتد، منتشر شد!

تا امروز المپیک ژاپن قرار است برگزار شود و خبری رسمی مبنی بر لغو آن مخابره نشده چرا که ضررهای هنگفت ناشی از لغو بازی‌ها به حدی است که کمیته بین‌المللی المپیک اصرار زیادی به برگزاری بازی‌ها دارد.

حال سوال این است که اگر شرایط اضطراری در این کشور هنوز وجود دارد و این شرایط به نحوی است که حتی امکان سفر توماس باخ به این کشور میسر نیست ژاپنی ها چطور قرار است از هزاران ورزشکار، مسئول، عکاس و خبرنگار میزبانی کنند و شرایط ایمن را برای آنها فراهم کنند؟ شاید در روزهای آینده اتفاق های دیگری بیفتد و شاید با وجود واکسینه شدن، تضمین های کمیته بین المللی المپیک و... ژاپنی ها خسارت ها را به جان بخرند و المپیک را لغو کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید