جی پلاس

تخلف جدید در فدراسیون عزیزی‌خادم؟! + سند

فدراسیون فوتبال که این روزها با مشکلات مالی بسیاری رو به رو است، حالا با تصمیم‌های نه چندان منطقی مدیریت جدید، در آستانه تخلف اساسنامه‌ای و پشت کردن به قوانین جدید است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ از زمان روی کار آمدن شهاب‌الدین عزیزی خادم به فدراسیون فوتبال و کلید زدن تغییر و تحولات حدود 70 روز می‌گذرد. او در این مدت، جمع‌بندی‌های خود را درباره برخی از پست‌ها انجام داده و رفته رفته مدیران مدنظر خود را روی کار آورده است.

طی هفته‌های گذشته نیز برخی از کمیته‌های فدراسیون فوتبال تعیین تکلیف شدند و مسئولان خود را شناختند اما نکته عجیب در تصمیمات عزیزی‌خادم، اعلام سرپرستان کمیته‌ها به جای روسا است!

در ایران، سرپرست به کسانی اطلاق می‌شود که برای مدت زمانی کوتاه به مدت سه ماه، به عنوان مدیر موقت فعالیت می‌کنند و معمولا بعد از نشان دادن توانایی‌های خود و با مصوبه جدید، به عنوان رئیس انتخاب می‌شوند.

در حال حاضر اکثر کمیته‌ها، بخش دبیرکلی و نواب رئیس فدراسیون از جمله رئیس سازمان لیگ، با عنوان سرپرست اداره می‌شوند و برخی در آستانه گذر از سه ماه مدیریت موقت هستند و خبری از صدور حکم رسمی و مصوبه هیات رئیسه نیست.

این اتفاق در شرایطی است که اساسنامه جدید فدراسیون که توسط مجمع و در پاییز 99 مصوب شده است، محدودیتی را برای سرپرست‌ها در نظر گرفته است. «طبق بند 8، ماده 67، هر گاه پست دبیرکل یا هر یک از پست های فدراسیون فوتبال به هر دلیل از جمله استعفاء، اخراج، عزل، فوت و تعلیق، بلاتصدی شد؛ رئیس فدراسیون می تواند برای آن پست حداکثر به مدت سه ماه سرپرست تعیین کند. مگر اینکه در اساسنامه ترتیب دیگری مقرر شده باشد.»

Untitled

در حال حاضر اکثر کمیته‌ها و سمت‌های فدراسیون با عنوان سرپرست اداره می‌شوند. در پاسخ به این موضوع گفته می‌شود که فدراسیون قصد گرفتن استعلام درباره افراد جدید تا احتمال تخطی از قانون را از بین ببرد. کما اینکه درباره برخی مانند منصور قنبرزاده شنیده می‌شود که دو شغله است و حتی به عنوان سرپرست هم در حال تخلف اداری است!

عجیب تر اینکه یکی از این نفرات سرپرست حیدر بهاروند است که به عنوان سرپرست وقت فدراسیون فوتبال، مصوبه مجمع عمومی را درباره اساسنامه جدید این فدراسیون امضا کرده و طبیعتا خودش باید به قانون مذکور پایبند باشد.

باید دید عزیزی خادم برای ادامه ماموریت سرپرست‌های فدراسیون فوتبال چه فکری می‌کند و آیا از همین الان باب تخلف از قانون باز می‌شود یا خیر؟

دیدگاه تان را بنویسید