گزارش جی پلاس

کدام ورزشگاه میزبان جام حذفی فوتبال ایران می‌ شود؟/ویسنته کالدرون ایرانی یا زمینی سبز در دل کویر + عکس

سی و سومین دوره جام حذفی در استان کرمان برگزار می‌شود و در حال حاضر سه ورزشگاه شهید باهنر و شهدای مس در شهر کرمان و شهید سلیمانی در سیرجان نامزد میزبانی این مسابقه هستند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ با تصمیم فدراسیون فوتبال، فینال تک بازی جام حذفی فوتبال ایران در استان کرمان برگزار می‌شود. پیش از این، دیدارهای نهایی این جام در شهرهای خرمشهر، اهواز و مشهد برگزار شده است.

طبق گفته فدراسیون فوتبال، این دیدار در یکی از دو شهر کرمان یا سیرجان برگزار می شود و در حال حاضر احتمال برگزاری مسابقه در یکی از این سه ورزشگاه وجود دارد: شهید باهنر کرمان، شهدای مس کرمان و شهید سلیمانی سیرجان.

این برنامه ریزی به علت حضور گل گهر در مسابقات جام حذفی اتخاذ شده است. در واقع شاگردان امیر قلعه نویی در گل گهر سیرجان در حال حاضر در کورس جام حذفی هستند و امکان حضور آن‌ها در فینال وجود دارد. در نتیجه اگر آن‌ها یکی از فینالیست‌های این مسابقات باشند، سیرجان از میزبانی این مسابقه کنار می‌رود اما در غیر این صورت، ورزشگاه تازه تاسیس شهید سلیمانی میزبان این دیدار خواهد بود.

دو ورزشگاه دیگر در کرمان حضور دارد. اولی ورزشگاه قدیمی شهید باهنر است که از چندین سال قبل توسط مس کرمان استفاده می‌شود اما سومین نامزد میزبانی، ورزشگاه درحال ساخت و اختصاصی مس کرمان به نام «شهدای مس» است که یکی از مدرن‌ترین ورزشگاه‌های ایران خواهد شد.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به آخرین وضعیت ورزشگاه‌هایی که در اواخر مرداد و اواسط تابستان، میزبان سی و سومین فینال جام حذفی خواهد بود و دومین سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا در این ورزشگاه  مشخص خواهد شد.

ورزشگاه شهدای مس کرمان

ورزشگاه 30 هزار نفری شهدای مس از نظر ظاهری شباهت‌های بسیاری به ورزشگاه ویسنته کالدرون، ورزشگاه سابق اتلتیکومادرید دارد و براساس الگوهای آن ساخته شده است. این ورزشگاه در مراحل پایانی تکمیل خود به سر می برد، مطابق زمان بندی انجام شده، قرار است برای فصل آینده مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر مس کرمان در صدر جدول لیگ دسته یک قرار دارد و احتمال میزبانی در لیگ برتر در این ورزشگاه وجود دارد.

البته رییس هیات فوتبال کرمان از زبان مسئولان شرکت مس اعلام کرده که روند رفع ایرادهای نهایی این ورزشگاه سرعت گرفته و احتمال برگزاری جام حذفی در این ورزشگاه بالا است.

ورزشگاه شهدای مس کرمان

ورزشگاه شهدای مس کرمان

ورزشگاه شهدای مس کرمان

ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان

این ورزشگاه هشت هزاری نفری، اواسط فصل جاری و همزمان با بازی تیم‌های گل‌گهر سیرجان و پرسپولیس تهران در ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ افتتاح شده‌است. چمن مرغوب و مناسب، این ورزشگاه را تبدیل به گزینه‌ای خوب برای میزبانی جام حذفی کرده است.

ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجانورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان

ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان

ورزشگاه شهید باهنر کرمان

این ورزشگاه از نظر قدمت قدیمی‌تر از هر دو ورزشگاه قبلی است ولی سال‌ها قبل میزبانی بازی‌های مس کرمان در لیگ قهرمانان آسیا بود. ورزشگاه شهید باهنر از نظر کیفیت و سخت‌افزار به پای دو ورزشگاه قبلی نمی‌رسد اما چمن این زمین، به تازگی مورد بازسازی قرار گرفته و از کیفیت مناسبی برخوردار است.

ورزشگاه شهید باهنر کرمان

ورزشگاه شهید باهنر کرمان

ورزشگاه شهید باهنر کرمان

دیدگاه تان را بنویسید