معرفی کیا اپیروس و مقایسه با نیسان تینا + مشخصات فنی و تصاویر

حداکثر سرعت خودروی کیا اپیروس 230 کیلومتر بر ساعت و خودروی نیسان تینا حداکثر سرعت 200 متر بر ساعت را دارد.

لینک کوتاه کپی شد

 جی پلاس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، کیا اپیروس با نیسان تینا است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی کیا اپیروس:

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ کیا اپیروس، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۰۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۳۷۷۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۶۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۵۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

کیا اپیروس

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۷.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۰.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

کیا اپیروس

از جمله امکانات این خودرو می توان به تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت، آینه‌های جانبی برقی، کروز کنترل، رینگ‌های ۱۶ اینچی، نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها، گرمکن صندلی، روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور)، سنسور باران، سنسور پارک، سانروف اشاره کرد.

کیا اپیروس

معرفی نیسان تینا:

نیسان تینا، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۷ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۴۹۶ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۸۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۴۰۰ دور در دقیقه است.

نیسان تینا

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده CVT استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۶ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است.

نیسان تینا

از جمله امکانات این خودرو می توان به کامپیوتر سفری، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم جداگانه دمای راننده و سرنشین جلو، سیستم کنترل سرعت، سانروف، صندلی با حالت تنظیم حافظه دار، چراغ عقب LED، تنظیم ارتفاع چراغ جلو، آینه‌های جانبی همراه با گرم کن، سیستم کنترل گشتاور، کروز کنترل، سنسور نور، روشن شدن خودرو بدون کلید، سنسور باران، سیستم کنترل گردش خودرو ASC اشاره کرد.

نیسان تینا

خودرو
کیا اپیروس نیسان تینا
کشور سازنده
کره جنوبی ژاپن
سال (طراحی)
2008 2007
موتور
6 سیلندر 24 سوپاپه 6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور
3778سی سی 2496سی سی
حداکثر قدرت
266 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 182 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
353 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه 228 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 دنده خودکار تیپ ترونیک CVT
شتاب 0 تا 100
7.5 ثانیه 9.6 ثانیه
حداکثر سرعت
230 کیلومتر در ساعت 200 کیلومتر در ساعت
وزن
1825 کیلوگرم 1521 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4970 طول - 1850 عرض - 1485 ارتفاع 4850 طول - 1795 عرض - 1485 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2799 میلیمتر 2775 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
10.9 لیتر در هر صد کیلومتر 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
60 لیتر 70 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 3 یورو 4
ترمز و پایداری
ABS - BAS - EBD - TCS - ESP - ECS ABS - EBD - BA - VDC
کیسه هوا
کیسه هوا برای سرنشینان جلو - کیسه هوا مخصوص سر سرنشینان کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - پرده ای
سیستم صوتی
قابلیت پخش CD و MP3 - ورودی AUX و USB - 8 بلندگو سیستم صوتی با قابلیت پخش DVD - مجهز به 6 اسپیکر - مجهز به چنجر 6 تایی

دیدگاه تان را بنویسید