معرفی پژو ۲۰۰۸ و مقایسه با رنو داستر + مشخصات فنی و تصاویر

پژو 2008 با حداکثر سرعت 196 کیلومتر بر ساعت است اما رنو داستر با حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، پژو 2008 با رنو داستر اتوماتیک است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی پژو ۲۰۰۸:

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ پژو ۲۰۰۸، خودرویی ساخت کشور فرانسه است که در سال ۲۰۱۳ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۶۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۴۰ نیوتن متر در هزار و ۴۰۰ دور در دقیقه است.

پژو ۲۰۰۸

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۶ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۸.۳ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است.

پژو ۲۰۰۸

از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان برقی، تهویه مطبوع دوگانه، سنسور نور، چراغ مخصوص روز، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سنسور پارک در عقب، دوربین دید عقب، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS، رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی، کروز کنترل و سنسور باران اشاره کرد.

پژو ۲۰۰۸

معرفی رنو داستر اتوماتیک:

رنو داستر اتوماتیک، خودرویی ساخت کشور فرانسه است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۸۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۳۵ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۹۵ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۷۵۰ دور در دقیقه است.

رنو داستر

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۷ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است.

رنو داستر

از جمله امکانات این خودرو می توان به چراغ مه‌شکن، شیشه عقب مجهز به گرمکن، آینه‌های جانبی برقی، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، شیشه‌های بالابر برقی، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، تنظیم ارتفاع غربالک فرمان، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها،  باربند و  تک دیفرانسیل اشاره کرد.

رنو داستر

این خودرو در نوع سفارشی دارای کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو، کمربند ایمنی جلو مجهز به Pretensioners ، روکش چرمی صندلی‌ها و غربالک فرمان،  رنگ متالیک و باربند طرح کروم است. 

خودرو
پژو 2008 رنو داستر اتوماتیک
کشور سازنده
فرانسه فرانسه
سال (طراحی)
2013 2011
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1598سی سی 1988سی سی
حداکثر قدرت
163 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 135 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
240 نیوتن متر در 1400 دور در دقیقه 195 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 سرعته خودکار 6 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100
8.3 ثانیه 10.7 ثانیه
حداکثر سرعت
196 کیلومتر در ساعت 170 کیلومتر در ساعت
وزن
1245 کیلوگرم 1205 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4159 طول - 1739 عرض - 1556 ارتفاع 4315 طول - 2000 عرض - 1634 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2538 میلیمتر 2672 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
9.8 لیتر در هر صد کیلومتر 9.7 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
4.9 لیتر در هر صد کیلومتر 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
6.7 لیتر در هر صد کیلومتر 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
50 لیتر 50 لیتر
میزان تولید CO2
150 گرم در هر کیلومتر 177 گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
ABS – ESP – EBA – HAC ترمز جلو دیسکی پره‌ای خنک شوند و ترمز عقب کاسه‌ای - ABS
کیسه هوا
کیسه هوا برای سرنشینان جلو – کیسه هوای پرده ای – جمعاً 6 کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو
سیستم صوتی
صفحه نمایش 7 اینچی – 6 بلندگو – بلوتوث سیستم صوتی مجهز به USB، بلوتوث و قابلیت پخش MP3

دیدگاه تان را بنویسید