قرارداد کمیته بین‌المللی المپیک با فایزر و بیون‌تک برای واکسیناسیون ورزشکاران

کمیته بین‌المللی المپیک با دو شرکت آمریکایی و آلمانی برای واکسیناسیون ورزشکاران حاضر در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو قرارداد امضا کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دو شرکت فایزر و بیون‌تک به دنبال گفت‌وگو با دولتمردان ژاپن و مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک، تفاهم‌نامه همکاری برای واکسیناسیون ورزشکاران امضا کردند.

تسنیم نوشت؛ براساس مفاد این تفاهم‌نامه که به نوعی نشان دهنده افزایش شانس برگزاری بازی‌های 2020 توکیو است، کمیته‌های ملی المپیک کشورهای مختلف وظیفه دارند با هماهنگی دولت‌های متبوع‌شان و مطابق با دستورالعمل‌های واکسیناسیون در هر کشور و همچنین مقررات محلی، درباره واکسیناسیون اقدام کنند.

هنوز مشخص نشده چند دوز واکسن ارائه می‌شود، اما کمیته بین‌المللی المپیک اصرار دارد اختصاص این واکسن علاوه بر سهمیه‌های موجود و تحویل برنامه‌ریزی شده در جهان باشد.

توماس باخ رئیس IOC در این باره گفت: اهدای واکسن یکی دیگر از ابزارهای موجود در جعبه اقدامات ما برای کمک به ایمنی  و امنیت بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو برای همه شرکت کنندگان و همچنین همبستگی با مردم ژاپن است. از ورزشکاران و تیم‌های شرکت کننده در دو رویداد پیش‌رو دعوت می‌کنیم واکسن را از هر کجا که ممکن است، قبول کنند. با استفاده از واکسن، آنها می‌توانند پیام مهمی بدهند که واکسیناسیون فقط مربوط به سلامت شخصی نیست، بلکه درباره همبستگی و توجه به رفاه دیگران در سایر جوامع است. ما از دو شرکت فایزر و بیون‌تک برای این کمک مالی به منظور حمایت از واکسیناسیون ورزشکاران و شرکت کنندگان در بازی‌های 2020 توکیو تشکر می‌کنیم.

ژاپن که میزان پایین واکسیناسیون مردم این کشور نگرانی‌هایی را درباره سرنوشت بازی‌های المپیک و پارالمپیک ایجاد کرده، در زمره کشورهایی است که دوزهای واکسن فایزر را خریداری کرده است.

اطلاعیه مربوط به امضای تفاهم‌نامه در حالی منتشر شده که کمیته بین‌المللی المپیک و سازمان‌دهندگان برگزاری بازی‌های 2020 توکیو تلاش می‌کنند مردم ژاپن را با وجود بدبینی که دارند، متقاعد کنند این دو رویداد برگزار شود.

IOC پیش از این اعلام کرده که واکسیناسیون برای شرکت در بازی‌های توکیو اجباری نیست، اما این انتظار وجود دارد که تعداد قابل توجهی از شرکت‌کنندگان اقدام به زدن واکسن کنند.

همچنین کمیته المپیک چین پیشنهاد داده که واکسیناسیون افراد شرکت کننده در بازی‌های 2020 توکیو و همچنین 2022 پکن با هزینه کمیته بین‌المللی المپیک انجام شود.

قرار است بازی‌های المپیک 23 جولای تا 8 آگوست (اول مرداد تا 17 مرداد 1400) تا  و بازی‌های پارالمپیک 24 آگوست تا 5 سپتامبر (2 شهریور تا 14 شهریور) برگزار شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید