جی پلاس

سامان در لیست انتظار؛ قدوس پنجمین ایرانی لیگ انگلیس؟!

ستاره ایرانی تیم ملی ایران این شانس را دارد تا با صعود تیمش به لیگ برتر انگلیس، تجربه حضور در بهترین لیگ باشگاهی دنیا را به دست آورد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ حضور سامان قدوس در برنتفورد و عملکرد نسبتا خوبش در این تیم می تواند با صعود به لیگ برتر انگلیس کامل شود و او اتفاقات کابوس وار در انتقال از سوئد به فرانسه را به فراموشی بسپارد. این بازیکن ملی پوش به همراه برنتفورد توانست در جایگاه سوم لیگ چمپیونشیپ انگلیس قرار گیرد و به بازی های پلی‌آف برای صعود به لیگ برتر صعود کند.

البته برنتفورد این فرصت را داشت تا به صورت مستقیم راهی لیگ برتر شود اما با نتایج نسبتا ضعیف در هفته‌های پایانی از واتفورد عقب افتاد تا با چهار امتیاز کمتر از این تیم سرشناس، در رتبه سوم قرار گیرد. در لیگ چمپیونشیپ نوریچ با 97 و واتفورد با 91 امتیاز اول و دوم و مستقیما راهی لیگ برتر شدند.

تیم های سوم تا ششم جدول رده بندی در پلی آف به مصاف هم می روند و بعد از برگزاری بازی های نیمه نهایی و فینال، تیم فاتح، سهمیه این رقابت ها را به دست می آورد. برنتفورد، سوانسی، بورنموث و بارنلی چهار تیمی هستند که در این بازی ها به میدان می روند.

برنتفورد

برنتفورد امیدوار است بدشانسی این تیم در صعود به لیگ برتر تمام شود. آن ها سال گذشته هم به فینال بازی پلی آف صعود کردند و در نهایت در ورزشگاه ومبلی مغلوب فولهام شدند تا این تیم لندنی به لیگ برتر صعود کند و برنتفورد ناکام شود.

طبق جدول برنتفورد امروز با بورنموث دیدار می کند و در صورت برتری در دو دیدار رفت و برگشت، دیدار نهایی را در  29 مه (هشت خرداد) با برنده برنلی و سوانسی برگزار خواهد کرد.

در صورتی که برنتفورد به لیگ برتر صعود کند، قدوس تبدیل به پنجمین بازیکن ایرانی خواهد شد که بعد از کریم باقری، آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش در این مسابقات به میدان می رود.

قدوس ابتدای فصل جاری به صورتی قرضی از آمیان به برنتفورد منتقل شد و با نمایش خوب خود، مدیران این تیم انگلیسی را مجاب به تمدید قراردادش تا سال 2023 کرد.

زنبورها که در بخش غربی شهر لندن و در نزدیکی تیم های چلسی، کریستال پالاس، فولام و ... قرار دارند، آخرین بار در سال 1946 در بالاترین سطح فوتبال انگلیس حضور داشتند و بعد از آن دوران سقوط و افول این تیم شروع شد تا دسته چهارم انگلیس هم پیشرفت.

برنامه برنتفورد در نیمه نهایی:

بورنموث - برنتفورد؛ 26 اردیبهشت؛ ساعت 21

برنتفورد - بورنموث؛ اول خرداد؛ ساعت 16

 

دیدگاه تان را بنویسید