جی پلاس

فرهاد و قول هایش؛ از صعود به المپیک تا قهرمانی آسیا!

فرهاد مجیدی از آن دست مربیان نیست که هیچ قولی برای قهرمانی یا موفقیت نمی دهد؛ بلکه برعکس مجیدی قول می دهد و زمان هم تعیین می کند!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ بعد از صعود استقلال به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، فرهاد مجیدی در نشست خبری صحبت های جالبی را به زبان آورد که برای هواداران استقلال خوشایند است. البته او قبل از این هم قول‌هایی داده ولی معمولا مجیدی ثبات زیادی در دوره مربیگری نداشت و به دلایل مختلفی از تیم‌هایش جدا شده است.

او اخیرا و بعد از صعود استقلال از مرحله گروهی با اشاره به سابقه قهرمانی خود در آسیا، قول داد که کاپیتان تیمش جام قهرمانی را بالای سر ببرد: « به تمام هواداران استقلال قول می‌دهم که تمام تلاشم را می‌کنم که وریا غفوری بتواند جام آسیا را بالا ببرد اما می‌دانید که این کار سختی است و ما باید بیشتر کار کنیم و کیفیت بهتری از خودمان نشان دهیم.»

سرمربی استقلال اگر چه با قاطعیت نگفته که قهرمان آسیا می شود اما بیش از هر کسی دیگری با قاطعیت صحبت می‌کند؛ به خصوص وقتی که عصبی می‌شود و می‌خواهد توانایی‌های خودش و تیمش را به رخ منتقدان و رقبای خود بکشد.

همین چند ماه قبل و وقتی که فرهاد در لیگ نوزدهم به همراه استقلال به فولاد خوزستان باخت، در شرایط ناراحت و عصبانی از وقایع بازی به هواداران تیمش قول داد قهرمان جام حذفی می‌شود و در آسیا هم از گروهش صعود می‌کند: « به حاشیه‌سازان هم که خیلی فعال هستند باید بگویم که برایم مهم نیست چه می‌گویید. خودتان را خسته نکنید، هم سهمیه می‌گیرم، هم جام حذفی را و در آسیا هم صعود می‌کنم.»

مجیدی فصل گذشته دچار اختلافاتی با سعادمتند، مدیرعامل استقلال شد تا نتواند تمام قول های خود را عملی کند. استقلال با مجیدی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را گرفت، در فینال جام حذفی شکست خورد و بدون او راهی لیگ قهرمانان شد ولی توانست از گروهش صعود کند.

فرهاد مجیدی و استیلی

قبل‌تر از این هم او سرمربی تیم ملی المپیک ایران بود که به علت اختلاف با کمیته فنی و جوانان فدراسیون همینطور مدیر تیم یعنی حمید استیلی، از هدایت این تیم کناره گیری کرد. قبل از این اتفاقات مجیدی ادعای بزرگی کرده بود. سرمربی وقت تیم ملی امید گفت که این تیم را به المپیک ژاپن می‌رساند: « وقتی که با من درباره تیم ملی امید صحبت کردند، بدون فکر کردن قبول کردم. با حضور جوانان خوبی که در تیم داریم و در لیگ برتر بازی می‌کنند، مطمئن هستم این تیم می‌تواند پس از سال‌ها در المپیک حضور پیدا کند.»

البته همانطور که گفته شد مجیدی در این تیم نماند و تیم امید با استیلی راهی مسابقات شد و در نهایت بدون کسب سهمیه از مسابقات حذف شد و به خانه برگشت.

در فوتبال مربیان کمی هستند که دل و جرات لازم برای دادن قول قهرمانی را دارند. حتی مربیانی مانند گواردیولا و زیدان هم تا به حال هیچ قولی برای قهرمانی نداده اند چون در هنگامی ناکامی مانند بومرنگ به سمتشان خودشان بر می گردد ولی فرهاد مجیدی از جمله کسانی است که ترسی از این موضوع ندارد. باید دید او تا چه حد در عمل به قول‌های خود موفق است.

دیدگاه تان را بنویسید