حاج‌صفی بازی بزرگ فصل را از دست داد؟!

دیدار دو تیم سپاهان و پرسپولیس در ادامه فصل که قرار است در هفته بیست و دوم برگزار شود، فینال زودرس برای این فصل لیگ برتر است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  سپاهانی ها در حالی قبل از دیدار برابر  پرسپولیس  پنج شنبه شب در چارچوب هفته بیست و یکم  لیگ برتر  در قائمشهر برابر  نساجی  به میدان رفتند که طبق اعلام  رسانه  ها، نفراتی چون محمدرضا خلعتبری، جلال الدین علی محمدی و محمد نژادمهدی  مردان  سه کارته سپاهان بودند و در صورتی که برابر نساجی از سوی داور با کارت زرد روبرو می شدند،  بازی  مقابل پرسپولیس را به دلیل محرومیت از دست می دادند که در این میان اخراج نژادمهدی در این دیدار با کارت قرمز مستقیم غیبت این مدافع سپاهان را برابر پرسپولیس مسجل کرد.

ابهامات در مورد احسان حاج‌صفی

در بازی اخیر سپاهان برابر نساجی، علاوه بر اخراج نژاد مهدی با کارت قرمز مستقیم، نفراتی چون احسان حاج صفی و پیام نیازمند 2 بازیکنی بودند که از داور با کارت زرد جریمه شدند، اتفاقی که باعث شد ابهاماتی در خصوص شرایط حاج صفی برای بازی بعدی زردپوشان ایجاد شود.

طبق آمار ثبت شده در سازمان لیگ؛،حاج صفی که در  نیم فصل اول  در تراکتور توپ می زد با 3 کارت زرد از سوی داوران مواجه شده تا با احتساب کارت زردی که برابر نساجی دریافت کرد، چهارمین اخطار این فصل خود را دریافت کند، موضوعی که باعث ایجاد ابهاماتی درخصوص شرایط او برای بازی بعدی تیمش شده است. در این راستا عده ای بر این باور هستند با انتقال حاج صفی از تراکتور به سپاهان در  نیم فصل  کارت هایش نیز به آمار ثبتی اش در سپاهان منتقل می شود و گروهی معتقد هستند این موضوع شامل محرومیت ها می شود نه کارت های زرد.

یک مثال ساده! 

کسانی که مدعی محرومیت حاج صفی هستد در این خصوص یک مثال ساده را در این باره مطرح می کنند، مثالی با این شرح؛ باشگاه: ماشین؛ بازیکن: پلاک ماشین.

وقتی یک ماشین مثلا پراید جریمه می‌شود این جریمه در اصل برای پلاک است نه خود ماشین. اگر آن پلاک را روی بنز هم نصب کنند جریمه همراه پلاک منتقل می‌شود. حاج صفی جریمه سه اخطار را داشته. حالا هر تیمی برود آن جریمه هم همراهش منتقل می‌شود و ربطی به باشگاه قبلی ندارد پس او محروم است.

 قانون چه می‌گوید؟

درخصوص اطلاع از مفاد قانونی درباره این موضوع با نوید مظفری تماس گرفتیم. این کارشناس داوری در گفت‌وگو با خبرنگار  برنا  درمورد این ماجرا گفت: تا آن جایی که اطلاع دارم نقل و انتقال بازیکن باعث پاک شدن کارت بازیکنی نمی شود. 

این کارشناس داوری فوتبال با اشاره به مفاد قانونی مندرج در قوانین تاکید کرد: طبق مفاد آیین نامه انضباطی ماده 49 و ماده 44  آیین نامه  برگزاری مسابقات نقل  و انتقال بازیکن باعث پاک شدن اخطارهای قبلی نمی شود. بازیکن است که اخطار می گیرد و تا جایی که بنده اطلاع دارم با انتقال بازیکن کارت های آن بازیکن پاک نمی شود. 

حاج‌صفی محروم است؟!

با این تفاسیر به نظر می رسد در صورتی که حاج صفی در دوران حضورش در تراکتور (نیم فصل اول) 3 کارت زرد دریافت کرده باشد و با احتساب کارت زردی که در بازی برابر نساجی به او تعلق گرفته، 4 اخطاره شده و طبق  قانون  محروم است و در بازی بعدی سپاهان (دیدار مقابل پرسپولیس) نمی تواند برای تیمش به میدان برود. 4

دیدگاه تان را بنویسید