تلخ ترین طلای کیانوش رستمی؛ خداحافظ توکیو؟!/ گلایه قهرمان ایرانی المپیک + ویدیو

کیانوش رستمی با وجود رسیدن به طلای مجموع، اما به دلیل اینکه وزنه‌های مورد نظر را مهار نکرد، امتیازات لازم را کسب نکرد و نتوانست جواز حضور در المپیک را بدست آورد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در ششمین روز از مسابقات وزنه‌‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا و یکی از مراحل گزینشی (سطح طلایی) بازی‌‌های المپیک توکیو در تاشکند ازبکستان، امروز (پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه) از ساعت 18:30 به وقت تهران، مسابقه گروه A دسته 89 کیلوگرم با حضور کیانوش رستمی و علی میری دو ملی‌‌پوش کشورمان آغاز ‌‌شد.

فارس نوشت: کیانوش رستمی در حرکت یک ضرب با ثبت رکورد 167 کیلوگرم به مدال نقره رسید و علی میری با مهار وزنه 164 کیلوگرم در جایگاه چهارم ایستاد.

 رستمی در حرکت اول دو ضرب وزنه 206 کیلوگرم مهار کرد اما هیأت ژوری رای سه داور را بازگردانند و این وزنه مورد قبول قرار نگرفت. برای بار دوم پشت این وزنه ایستاد و به درستی 206 کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت سوم هم وزنه 216 کیلوگرم را نتوانست مهار کند تا با مجموع 373 کیلوگرم به مدال نقره دوضرب و نشان طلا مجموع دست یابد.

رستمی با وجود رسیدن به طلای مجموع، اما به دلیل اینکه وزنه‌های مورد نظر را مهار نکرد، امتیازات لازم را کسب نکرد و نتوانست جواز حضور در المپیک را بدست آورد.

کیانوش رستمی بعد از این نتیجه، در صحبت های گلایه آمیز خود گفت: چه فایده دارد وقتی باید  استرس زیادی را تحمل کنیم. من در مسابقات شرکت کرده ام، تست دوپینگ هم داده ام اما نتوانسته ام امتیاز لازم برای حضور در المپیک را کسب کنم. به دلیل استرس زیاد نتوانستم نتیجه دلخواهم را بگیرم و شش ماه مسابقه ای نبود و بدن من افت کرد.

1

دیدگاه تان را بنویسید