ساکرنت: پرسپولیس و استقلال امید ایران برای پایان ناکامی باشگاهی در آسیا

پرسپولیس و استقلال با عملکرد خوب در لیگ قهرمانان آسیا فوتبال ایران را به کسب افتخار در رده باشگاهی امیدوار کرده اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ پرسپولیس و استقلال به دنبال پایان دادن به ناکامی تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا هستند.

ایسنا نوشت: فوتبال ایران با سه قهرمانی در جام ملت های آسیا و چهار حضور در جام جهانی فیفا از سال ۱۹۹۸ خود را یک قدرت در فوتبال آسیا می داند. اما داستان برای تیم های باشگاهی آن کمی متفاوت بوده است.

تقریباً سه دهه از زمانی که یک باشگاه فوتبال از ایران در آسیا به عنوان قهرمانی رسیده گذشته است. در سال ۱۹۹۳ محسن گروسی با گلزنی برابر الشباب عربستان سعودی ، عنوان قهرمانی باشگاه های آسیا را برای پاس تهران کسب کرد. 

تیم های ایرانی از سال ۱۹۹۳ به چهار فینال رسیده اند اما در هر چهار دوره شکست خوردند. با باخت تیم پرسپولیس در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ سرخ ها از رسیدن به عنوان قهرمانی باز ماندند. 

پرسپولیس اولین  بار با هدایت برانکو ایوانکوویچ به فینال رسید و در نهایت با شکست ۲-۰ برابر کاشیما آنتلرز ژاپن ناکام ماند.  فصل گذشته نیز شاگردان یحیی گل محمدی در فینال با نتیجه ۲-۱ به اولسان هیوندای کره جنوبی باختند.

 

پیروزی پرسپولیس مقابل گوا هند، تیم ایرانی را با اختلاف ۵ امتیازی در صدر جدول  گروه E قرار داد. اکنون این سوال مطرح می شود که آیا امسال می تواند سالی باشد که سرانجام یک باشگاه ایران قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود؟ 

امسال نتایج نشان می دهد که باشگاه های ایرانی به ویژه پرسپولیس می توانند به این مهم فکر کنند.

تیم گل محمدی پس از کسب سه پیروزی از سه مسابقه تنها تیمی است که در غرب آسیا همه دیدارهای خود را برنده شده است. 

 

بازگشت مهدی ترابی پس از مدت کوتاهی حضور در تیم العربی قطر، قدرت پرسپولیس  را در خط حمله بیشتر کرده است. 

عیسی آل کثیر و شهریار مغانلو می توانند با ایجاد همکاری خوب قدرت هجومی سرخ ها را بیش از پیش کنند.

 آل کثیر که فینال فصل گذشته خود را به دلیل محرومیت از دست داد، برابر گوا موفق به گرفتن پنالتی برای تیمش شد.

استقلال هم خیلی عقب نیست. با رقبای سرسختی که این تیم دارد، بعد از شکست ۴-۳ مقابل الدحیل در سومین بازی، آبی ها در حال حاضر در رده دوم گروه سوم قرار گرفته اند اما این تیم پس از پیروزی بزرگ مقابل الاهلی عربستان و الشرطه در دو مسابقه اول خود تنها یک امتیاز از صدرنشین عقب است.

بهترین بازیکن آنها تاکنون مهدی قایدی بوده است که دو گل و یک پاس گل برای تیمش به ثبت رسانده است. استقلال در دوره های اخیر تحت الشعاع قدرت پرسپولیس در آسیا قرار گرفته است ولی در سال ۲۰۱۳ به نیمه نهایی رسید.

با حضور مهدی قایدی و فرشید اسماعیلی در خط هافبک و مهاجم ملی پوش سابق مالی یعنی شیخ دیاباته که بازیهای خوبی را در مرحله گروهی به نمایش گذاشته است، استقلال نیز به عنوان تیمی مدعی مطرح شده است. 

به گزارش ایسنا، پرسپولیس فردا شب باید در چهارمین بازی خود برابر گوا هند قرار گیرد و استقلال نیز یک روز بعد با الدحیل قطر دیدار برگشت خود را برگزار می کند. 

دو تیم فولاد و تراکتور نیز امیدوار به صعود از گروه های خود هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید