قیمت نفت صعودی شد

درپی کاهش قیمت دلار در روز گذشته، نفت با افزایش مواجه شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛  به گزارش رویترز، به دنبال کاهش ارزش دلار که سبب پشتیبانی از کالاها شد و در حالی که انتظار می‌رود موجودی ذخایر نفت خام ایالات متحده، بزرگترین مصرف‌کننده نفت در جهان، کاهش یابد، قیمت نفت روز دوشنبه صعود کرد؛ اگرچه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا مانع رشد بیشتر بازار شد.

 

صعود قیمت نفت در روز گذشته

 

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه ژوئن 66سنت یا 1درصد افزایش یافت و به 67.71دلار در هر بشکه رسید.

از طرفی معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای تحویل ماه مه که روز سه‌شنبه منقضی می‌شود، با تجربه 70سنت یا 1.1درصد رشد، به قیمت 64.08دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. قرارداد فعال‌تر ماه ژوئن نیز 59سنت یا 0.9درصد افزایش یافت و به 64.02دلار در هر بشکه رسید.

خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند، در زمان تنزل ارزش دلار، بهای کمتری را برای نفت که با این ارز قیمت‌گذاری شده، پرداخت می‌کنند. ING Economics در یادداشتی گفت: "به رغم نگرانی‌ها در مورد تقاضای نفت در مناطق خاص، کاهش ارزش دلار آمریکا همچنان از مجموعه اقلام حمایت می‌کند."

به دنبال افت بازده خزانه‌داری آمریکا در هفته گذشته، شاخص دلار در برابر سایر ارزهای رایج به پایین‌ترین سطح شش هفته سقوط کرد و به 91.055 رسید.

 

نظرسنجی مقدماتی رویترز روز دوشنبه نشان داد که از عوامل دیگر حمایت‌کننده قیمت‌ها می‌توان به انتظار برای کاهش ذخایر نفت خام و فرآورده‌های تقطیر شده ایالات متحده اشاره کرد. در حالی که ذخایر سوخت احتمالا افزایش یافته است.

 

شرکت ملی نفت لیبی (NOC) روز دوشنبه وضعیت اضطراری را در خصوص صادرات از بندر هاریگا اعلام کرد و اذعان داشت که به دلیل اختلاف بودجه با بانک مرکزی کشور، می‌تواند این اقدامات را به سایر تسهیلات نیز گسترش دهد.

به گفته ING، این اختلال می‌تواند تولید نفت لیبی را به میزان 280هزار بشکه در روز کاهش دهد و به کمتر از یک میلیون بشکه در روز، برای نخستین بار از ماه اکتبر برساند.

بنا بر گزارش ابتکار داده‌های سازمان‌های مشترک (JODI) در روز دوشنبه، صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه فوریه به کمترین سطح خود در طول هشت ماه گذشته سقوط کرد که نشان‌دهنده تعهد بزرگترین صادرکننده نفت جهان برای کاهش داوطلبانه تولید خود به منظور حمایت از قیمت‌ نفت بود.

 

با این حال، افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در هند، سومین واردکننده و مصرف‌کننده نفت در جهان، خوش‌بینی برای بهبود پایدار تقاضای جهانی سوخت کاهش داد.

دیدگاه تان را بنویسید