معرفی فوتون ساوانا و مقایسه با سوزوکی ویتارا+ مشخصات فنی و تصاویر

حداکثر سرعت فوتون ساوانا 175 کیلومتر بر ساعت است و حداکثر سرعت ویتارا را نیز 175 کیلومتر بر ساعت است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، فوتون ساوانا با سوزوکی ویتارا است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی فوتون ساوانا:

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ فوتون ساوانا، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۱۵ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۸۱ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۱۴ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۲۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۷۵۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳.۹ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۵ لیتر است.

فوتون ساوانا

از جمله امکانات این خودرو می توان به چراغ راهنما روی آینه‌های جانبی، غربیلک فرمان چند منظوره، کروز کنترل، چراغ مخصوص روز، سیستم استارت بدون کلید، سانروف، سیستم چهارچرخ هوشمند، رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی، سنسور پارک عقب،  روکش چرمی صندلی‌ها،  دوربین دنده عقب و ترمز اتوماتیک Auto Hold اشاره کرد.

فوتون ساوانا

معرفی سوزوکی ویتارا:

اسوزوکی ویتارا، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۰۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۳۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۸۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

ویتارا

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۶ لیتر است.

ویتارا

استحکام ساختار و بدنه آن نیز در نوع خود کاملا مطلوب است و می‌تواند در تصادفات سنگین به حفاظت از جان سرنشینان کمک شایانی کند. گرچه جای خالی سیستم کنترل پایداری در این خودرو حس می‌شود، اما بهره‌مندی از ۶ عدد کیسه‌هوا، کمربند‌های ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، به‌علاوه ترمز‌های ABS، EBD و ترمز کمکی، امنیت قابل‌قبول Suzuki Grand Vitara را تا حد امکان تضمین می‌کنند.

 

خودرو
فوتون ساوانا سوزوکی ویتارا
کشور سازنده
چین ژاپن
سال (طراحی)
2015 2009
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1981سی سی 2000سی سی
حداکثر قدرت
214 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه 135 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
320 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه 183 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 سرعته خودکار 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100
13.9 ثانیه 12 ثانیه
حداکثر سرعت
175 کیلومتر در ساعت 175 کیلومتر در ساعت
وزن
1990 کیلوگرم 1505 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4830 طول - 1910 عرض - 1885 ارتفاع 4470 طول - 1810 عرض - 1695 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2790 میلیمتر 2639 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
9.8 لیتر در هر صد کیلومتر 9.1 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
75 لیتر 66 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 5 یورو 4
ترمز و پایداری
ABS – EBD – BA – ESC – TCS – HAC EBD - ABS
کیسه هوا
کیسه هوای سرنشینان جلو – کیسه هوای جانبی – کیسه هوای پرده ای کیسه هوای سرنشینان جلو - مجموعا 2 کیسه هوا
سیستم صوتی
بلوتوث – قابلیت پخش MP3 قابلیت پخش CD

دیدگاه تان را بنویسید