معرفی تویوتا یاریس و مقایسه با هیوندای i۳۰ + مشخصات فنی و تصاویر

خودروی تویوتا یاریس حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت به شما می دهد اما هیوندای i۳۰ سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت را به شما می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، تویوتا یاریس با هیوندای i30 است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی تویوتا یاریس:

تویوتا یاریس، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۲۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۲۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۴۰۰ دور در دقیقه است.

تویوتا یاریس

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده خودکار استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۲ لیتر است.

تویوتا یاریس

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم تهویه مطبوع (کولر)، آنتن مخفی در شیشه عقب، برف پاک‌کن‌های تناوبی قابل تنظیم، فرمان برقی بشکن، کف‌پوش، آینه‌هایی بغل برقی و همرنگ بدنه، قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی، شیشه‌ها با لایه ضد UV، سیستم ورود بدون کلید، صفحه نمایشگر چند منظوره، تجهیزات قابل سفارش: رینگ آلومینیومی، صندلی عقب با قابلیت تاشو، چراغ مه‌شکن، بال عقب و کنسول عقب اشاره کرد.

تویوتا یاریس

معرفی هیوندای i۳۰:

هیوندای i۳۰، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۰۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۰۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۴۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۸۶ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است.

هیوندای i۳۰

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده اتوماتیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.

هیوندای i۳۰

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به خنک کننده جعبه داشبورد،  هشدار دهنده اتمام لنت ترمز، روکش چرمی صندلی‌ها، پشت سری‌های فعال شونده هنگام تصادف، روشن شدن خودکار چراغ‌ها، سانروف، شیشه‌های ضد تشعشع فرابنفش، جمع شدن آینه‌ها به صورت برقی، نمایشگر میزان محلول شیشه شوی، سنسور پارک، آینه الکتروکرومیک، نمایشگر اطلاعات راننده به صورت SuperVision، کروز کنترل، سرد کن مواد غذایی در داشبورد جلو، نمایشگر میزان باد چرخ‌ها، سنسور باران، سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوای داخل اتاق اشاره کرد.

هیوندای i۳۰

خودرو
تویوتا یاریس هیوندای i30
کشور سازنده
ژاپن کره جنوبی
سال (طراحی)
2009 2008
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1298سی سی 2000سی سی
حداکثر قدرت
87 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 143 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
120 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه 186 نیوتن متر در 4600 دور در دقیقه
جعبه دنده
4 دنده خودکار 4 دنده اتوماتیک
شتاب 0 تا 100
11.5 ثانیه 12 ثانیه
حداکثر سرعت
170 کیلومتر در ساعت 240 کیلومتر در ساعت
وزن
1060 کیلوگرم 1214 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4300 طول - 1690 عرض - 1460 ارتفاع 4239 طول - 1778 عرض - 1468 ارتفاع
مصرف سوخت داخل شهر
5 لیتر در هر صد کیلومتر 9.3 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
5 لیتر در هر صد کیلومتر 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
6 لیتر در هر صد کیلومتر 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
42 لیتر 55 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4 یورو 3
ترمز و پایداری
ABS - EBD ABS - ESP - EBD
کیسه هوا
کیسه هوای سرنشینان جلو - مجموعا 2 کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - پرده ای - مجموعا 6 کیسه هوا
سیستم صوتی
سیستم صوتی CD به همراه 6 بلندگو ورودی iPod,AUX, USB - سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 و کنترل روی فرمان - آمپلی فایر و تیوتر و قابلیت پخش 6 CD - مجهز به 4 بلندگو -

دیدگاه تان را بنویسید