جی پلاس/ تصمیم جدید گوگل و اپل:

اپلیکیشن ردیابی کووید ۱۹ در انگلیس مسدود شد

دولت انگلستان شهروندان بالای ۱۶ سال را موظف کرده‌ که با نصب اپلیکیشن «سرویس سلامت همگانی بریتانیا» شیوع اپیدمی کووید ۱۹ را رصد کنند، اما این موضوع قوانین حریم خصوصی دو شرکت اپل و گوگل را نقض می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس جی پلاس؛ اپلیکیشن ردیابی کووید 19 NHS (سرویس سلامت همگانی بریتانیا) اپلیکیشنی برای رصد شیوع اپیدمی کووید 19 در انگلستان و ولز است. این اَپ از تاریخ 24 سپتامبر 2020 برای کاربران اندروید و iOS در دسترس بوده و استفاده از آن برای افراد بالای 16 سال مجاز است. این اَپ از فناوری ساخته‌شده در شرکت‌های سیلیکون ولی بهره می‌برد و به کاربرانش امکان می‌دهد تا پیش از ورود به فضاهای سرپوشیده مانند کافه و رستوران با اسکن کردن کد QR آن مکان را بررسی کنند. اگر یک مکان آلوده به ویروس شناسایی شود به کاربر هشدار می‌دهد.

اما به تازگی دو شرکت اپل و گوگل بروزرسانی اپلیکیشن ردیابی تماس‌ها را مسدود کرده‌اند؛ زیرا این اَپ شرایط و ضوابط حریم خصوصی این دو شرکت را نقض کرده است!

پیش از این وزارت بهداشت بریتانیا قول داده بود که از اطلاعات کاربران به شکل محرمانه و غیرمتمرکز استفاده می‌کند. اما اکنون مشخص شده که این ویژگی مستلزم دسترسی متمرکز مقامات به پایگاه داده است. دولت قول داده بود برای دسترسی به تکنولوژی ردیابی تماس‌های گوگل و اپل، از هیچ یک از داده‌های موقعیت مکانی کاربران استفاده نکند.

به گفته رِی والش، یکی از فعالان کمپین محافظت از اطلاعات کاربران، ضروری است که اپلیکیشن تست و ردیابی انگلستان از رویکرد غیرمتمرکز استفاده کند که به ردیابی مداوم افراد توسط دولت منجر نشود.

خوشبختانه گوگل و اپل محدویت‌های سفت و سختی درباره چگونگی مدیریت اطلاعات روی این اَپلیکیشن تنظیم کرده‌اند که حفظ حریم خصوصی را تضمین می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید