یادداشت جی پلاس؛

شوی طارمی؛ حالا هرگز فراموشت نخواهند کرد!

لیگ قهرمانان اروپا برای ستاره ایرانی پورتو فوق العاده تمام شد. گل قیچی برگردان مهدی طارمی به چلسی، یک شوی زیبا در پایان یک بازی خسته کننده بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس - مرتضی یعقوبی؛ بازی چلسی و پورتو در وقت های قانونی تمام شده و داور 4 دقیقه وقت اضافه گرفته و آماده می شود سوت پایان را در حدود یک دقیقه دیگر به صدا در بیاورد. پورتو آخرین تلاش های خود را انجام می دهد تا بعد از سوت پایان مسابقه و قبول شکست، سرافکنده از زمین خارج نشود.

شاید در دقیقه 3+90، ببینده چندان زیادی هم به پای مسابقه چلسی و پورتو ننشسته نباشد. تقریبا صعود چلسی قطعی شده و بازی به علت همزمانی با دیدار بایرن و پاری سن ژرمن، طبیعتا بیننده کمتری دارد اما مهم ترین اتفاق شب در سانچس پیسخوان رقم خواهد خورد.

فوتبالیست ایرانی که در 29 سالگی استعداد و نبوغ خود را در پرتغال به نمایش گذاشته، از دل سکون و یکنواختی بازی، یکی از زیباترین گل های سال 2021 را وارد دروازه شاگردان توماس توخل می کند. یک حمله معمولی و ارسالی نه چندان ویژه به روی دروازه می آید. توپ دقیق نیست و مدافعان چلسی نظاره گر خروج آن از محوطه جریمه هستند. مندی، دروازه بان چلسی هم انتظاری ندارد اما در همین لحظه طارمی به یاد حسرت دیرینه خود می افتد.

وقتی پنج سال قبل، طارمی در نوک خط حمله پرسپولیس خودنمایی می کرد، تلاش هایش برای زدن یک گل آکروباتیک به سوژه هواداران ایرانی بدل شده بود. چندین باری توپ هایش با اختلاف بسیار به بیرون رفت و حتی در بهترین حالت نزدیک به چارچوب هم نبود. بالاخره در بازی پرسپولیس و فولاد، ضربه قیچی برگردان طارمی با بدشانسی به دیرک خورد تا آه و حسرت برای ستاره آینده فوتبال ایران بماند.

حالا دقیقا همین فرصت مشابه به وجود آمده و ساعت داور، 92:57 را نشان می دهد. طارمی به یاد تمام حسرت های گذشته، از زمین بلند می شود و پای خود را در منتهی الیه سمت چپ توپ می گذارد تا ضربه دقیق و بی نقصش با عبور از مقابل چشمان ستاره های چلسی و توخل، در سمت راست دروازه مندی فرود آید.

به همین راحتی حسرت گلزنی به سبک قیچی برگردان به واقعیت بدل می شود و بدون خوشحالی و با خونسردی از شوق دیدن چنین صحنه ای، به سمت زمین خودی می رود تا بازی را شروع کند.

طارمی خوشحالی نکرد اما تمام فوتبال دوستان جهان شگفتی واقعی را مشاهده کردند؛ گلی که می تواند جایزه زیباترین گل سال موسوم به جایزه پوشکاش را به عنوان یکی از مهم ترین جوایز فردی فوتبال به ستاره بوشهری برساند.

یک گل به یوونتوس و گرفتن یک پنالتی از هم تیمی های رونالدو و در نهایت گل قیچی برگردان به چلسی، دست کمی از یک "شو" و نمایش موفق ندارد که اجرای آن به طارمی واگذار شده بود تا با نبوغ ذاتی خود، نامش را در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا ثبت کند.

دیدگاه تان را بنویسید