جی پلاس/به مناسبت سالروز شهادت؛

چه کسانی در ۲۳ فروردین در استان ایلام به شهادت رسیدند؟

بیست و سومین روز از فروردین ماه در استان ایلام یادآور شهادت چند جوانی است که در راه آرمان هایشان به شهادت رسیدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، بیست و سومین روز از بهار، استان ایلام در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد شهادت چند فرزند از ایران اسلامی بود. سالروز شهادتشان فرصتی است برای مروری کوتاه بر زندگی این عزیزان.

 

زندگینامه شهید ولی الله میرزائی

در سال1349 خانه آقای میرزایی با حضور ولی الله روشنی خاصی گرفت.

وی در خانواده ای متوسط و متدین در روستای چشمه کبود دیده به جهان گشود، ولی الله دوران ابتدایی را در روستای محل تولدش گذراند. دانش آموز دوره راهنمایی بود و بسیار کم سن و سال که به فرمان امام خمینی لبیک گفت و در جبهه حضور یافت و هنوز تنها بیست و سه بهار را تجربه کرده بود که در بیست و سوم فروردین سال ۶۶  بر اثر اصابت ترکش در منطقه چنگوله به شهادت رسید.

 

زندگینامه شهید نور الدین حسن بیگی

 نورالدین در سال 1347 در خانواده ای مذهبی و مستضعف به دنیا آمد. خانواده ایشان در روستای حیدر آباد از توابع ایلام به دامداری و کشاورزی مشغول بودند. نورالدین تحصیلاتش را تا سوم دبیرستان ادامه داد و پس از گذراندن دوره آموزشی در منطقه ششدار به جبهه مهران اعزام شد. و پس از مدتی به خط مقدم در منطقه قلاویزان رفت و سرانجام در تاریخ بیست و سوم فروردین ماه 1367 در منطقه قلاویزان مهران بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر مطهرش را در گلزار شهدای علی صالح به خاک سپردند.

 

زندگینامه شهید عبدالرضا شیربیگی

عبدالرضا در سال 1337 در شهر ایلام دیده به جهان گشود. عبدالرضا که پدرش را زمانی که دوره راهنمایی بود در حادثه دلخراش رانندگی از دست داده بود با همت مادر فداکارش دوران دبیرستان را با موفقیت پشت سر گذاشت.

وی که از خدمت سربازی معاف شد بلافاصله برای کمک به خانواده وارد کار در بیمارستان امام خمینی (س) ایلام شد و پس از چند ماهی به استخدام اداره کل راه و ترابری استان ایلام درآمد.

شهید ولی الله با گذراندن دوره های تخصصی مختلف و با درایت و مدیریت خوبی که داشت توانست پست های مدیر تاسیسات اداره کل راه و ترابری و رییس اداره راه و ترابری شهرستان های دهلران و دره شهر را به دست بگیرد و تمام دوران مدیریت های نامبرده مصادف بود با دوران دفاع مقدس که با توجه به محور خدمتی در شهرستان های مرزی مهران، دهلران، موسیان و دشت عباس، او همپای رزمندگان اسلام منشا خدمات در راه سازی محورهای مذکور بود.

 

شهید در سال 1380 از طرف اداه کل راه و ترابری استان ایلام خود را بازخرید کرد و وارد شرکت جهاد نصر کرمانشاه، کارگاه قصرشیرین در قسمت نقشه برداری می شود که پس از گذشت یک سال در 23 فروردین ماه سال 1382 در حین خدمت و انجام وظیفه در ساعت 10 صبح در محور جاده قصرشیرین مرز خسروی با عده ای از همکاران در حین نقشه برداری با خودرو تویوتا لنکروز به مین ضد تانک برخورد می کند (به همراه سه همکار دیگر ایشان به نام های شهیدان رضا آرام، پیمان رضایی، حسن محمدی) و به درجه رفیع شهادت نائل شدند. از شهید عبدالرضا شیربیگی سه دختر به یادگار مانده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید