جی پلاس/ گوگل عملیاتی می کند:

دسترسی اپلیکیشن ها به محتویات گوشی محدود می شود

گوگل یک آپدیت جدید در سیاست توسعه برنامه خود معرفی کرد که مانع از این می‌شود که اپلیکیشن‌ها به اَپ‌های نصب‌شده روی دستگاه اندروید شما دسترسی پیدا کنند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه علم و فناوری جی پلاس؛ این شرکت اذعان می‌کند اپلیکیشن‌های نصب‌شده جزو اطلاعات شخصی کاربر هستند و بنابراین قصد دارد با حفظ امنیت این داده‌ها از کاربران اندروید محافظت کند.

این آپدیت جدید با عنوان مجوز جستار در تمام بسته‌ها (QUERY_ALL_PACKAGES) در حال حاضر برای اندروید 11 و بالاتر از آن الزامی است.

از این پس، مجوز جستار در تمام بسته‌ها فقط زمانی در دسترس خواهد بود که کارکرد اصلی یک اَپ پرسش درباره و جستجوی اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی دستگاه موردنظر باشد. بنابراین، به منظور مقابله با این سیاست جدید، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن باید دلایل منطقی ارائه دهند مبنی بر اینکه آیا پرسش درباره اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی دستگاه اندروید برای کارکرد صحیح دستگاه ضروری است.

چنین الزاماتی برای اَپ‌های ضدویروس، مرورگرها، جستجوی دستگاه (Search device) و مدیرت فایل‌ها نیز نیز مربوط می‌شوند.

اگر یک اپلیکیشن این الزامات را برآورده نسازد، خط‌مشی شرکت حکم می‌کند که توسعه‌دهنده مربوطه باید اپلیکیشن را حذف کند. در حقیقت، حتی اگر یک اپلیکیشن الزامات را برآورده کند، توسعه‌دهنده آن باید یک فرم اظهارنامه را درPlay Console امضا کند. عدم امضای این فرم موجب حذف اپلیکیشن از گوگل پلی استور می‌شود.

این آپدیت در تاریخ 5 مارس 2021 به اجرا در می‌آید و تا ماه نوامبر 2021 تمام اپلیکیشن‌های معرفی‌شده در پلی استور باید اندروید 11 و بالاتر از آن را هدف خود قرار دهند.

شرکت گوگل پیش از این هم گاهی از توسعه‌دهندگان اَپ‌هایی که مستلزم مجوزهایی برای دسترسی به پیامک‌های دستگاه یا فهرست اطلاعات تماس مخاطبان بودند، خواسته بود پیش از انتشار در پلی استور فرم اظهارنامه را امضا کنند. اکنون و با این آپدیت جدید امنیت کاربران را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید