قاتلان دو محیط‌بان زنجانی دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان زنجان از دستگیری عاملان شهادت دو محیط‌بان زنجانی خبر داد و گفت: «ماموران در بازرسی از متهمان 3 قبضه اسلحه شکاری به همراه ابزار آلات شکار و مقداری گوشت شکار غیر مجاز کشف کردند.»

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ فرمانده انتظامی استان زنجان، گفت: در کمتر از 12 ساعت عاملان شهادت دو محیط بان این استان شناسایی و در اقدامی هوشمندانه و حرفه ای دستگیر شدند.

سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی استان زنجان، با اشاره به شهادت  دو محیط بان، در تعقیب و گریز شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده "فیله خاصه" شهرستان زنجان،گفت:

پس از اطلاع از این اقدام متاثر کننده عملیات شناسایی و دستگیری متهمان را با محوریت پلیس آگاهی و با همکاری ماموران پلیس امنیت عمومی آغاز شد.

سردار جهانبخش، ادامه داد: در کمتر از 12 ساعت عاملان شهادت این دو محیط بان شناسایی و در اقدامی هوشمندانه و حرفه ای دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان زنجان، یادآور شد: اطلاعات پلیس و تحقیقات صورت گرفته حاکی از این است که این دو محیط‌بان عزیز علیرغم برتری تجهیزاتی که نسبت به شکارچیان غیرمجاز داشتند برای پرهیز از اقدامات غیر قانونی، قانون به کارگیری سلاح را رعایت و قصد دستگیری آنان را در محیط حفاظت شده داشتند.

سردار جهانبخش، با تاکید بر اینکه متهمان در بازجویی های اولیه به شکار غیرمجاز و شهادت این دو محیط‌بان عزیز اعتراف کردند، گفت: ماموران در بازرسی از متهمان 3 قبضه اسلحه شکاری به همراه ابزار آلات شکار و مقداری گوشت شکار غیر مجاز کشف کردند.

 جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست پلیس پیشگیری ناجا نیز در این خصوص، اظهار داشت : در ادامه تعقیب و گریز، محیط بانان با فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست زنجان برای اجرای ایست و کنترل خودرو هماهنگی لازم را انجام و شکارچیان غیر مجاز به جاده فرعی تغییر مسیر داده و این دو محیط بان را به شهادت می رسانند. 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست پلیس پیشگیری ناجا، یادآور شد: هرچه از طریق فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست با محیط بانان تماس گرفته می شود پاسخگو نبوده وتیمی جهت رسیدگی به موضوع به محل اعزام، ولی به جهت تاریکی شب موفق به مشاهده محیط بانان نمی شوند. 

وی، افزود: با تعامل بسیار خوب فرمانده انتظامی استان زنجان، رئیس پلیس آگاهی استان شخصا هدایت شناسایی و دستگیری متهمان را بر عهده گرفته و با تلاش بی وقفه کارکنان انتظامی استان زنجان و پلیس آگاهی عاملان شهادت این دو محیط بان شناسایی، دستگیر و به جرم خود اعتراف کردند. 

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست پلیس پیشگیری ناجا، با تبریک و تسلیت شهادت این دو محیط بان، ابراز امیدواری کرد: هر چه سریعتر از طریق دستگاه قضایی به پرونده این عزیزان رسیدگی و عاملان شهادت به سزای عمل خود برسند.

دیدگاه تان را بنویسید